رندری فوقالعاده از نسخه جادهای هایپرکار لمانز پژو ۹X8
پدال/ با اينکه پژو نشان مشهور GTi را کنار گذاشته اما هنوز هم به توليد محصولات پرفورمنس مشغول است. پژو ۵۰۸ PSE بهصورت ليفت بک و استيشن در دسترس بوده و در واقع قويترين خودروي جادهاي تاريخ اين خودروساز محسوب ميشود چراکه قدرت ۳۵۵ اسب بخاري و گشتاور ۵۲۰ نيوتون متري آن از دل قواي محرکه پلاگين هيبريدي بيرون ميآيند؛ اما اگر فرانسويها يک خودروي بسيار قويتر با قواي محرکه هيبريدي را توليد کنند اوضاع چگونه خواهد بود؟
اينجاست که رندرهاي هايپرکار مجازي ۹X8 وارد ميدان ميشوند. اين رندرها پس از معرفي هايپرکار لمانز پژو طراحي شدهاند. متأسفانه پژو قبلاً توليد نسخه جادهاي پروتوتايپ LMH را رد کرده اما خب طراحان دست به کار شده و نسخه جادهاي ۹X8 را تجسم کردهاند.
اين خودرو در دنيايي عالي ميتوانست با هايپرکار لمانز تويوتا سرشاخ شود. ژاپنيها توليد نسخه جادهاي از هايپرکار مسابقهاي خود را تائيد کردهاند. درست همانند تويوتا که ميخواهد نسخه پرفورمنس محصولات متنوع خود را توليد کند، استلانتيس نيز اهداف مشابهي داشته و اين روند را با ۵۰۸ PSE کليد زده است. نسخه جادهاي هايپرکار مسابقهاي پژو ميتوانست گل سرسبد اين استراتژي باشد.
۹X8 در نسخه مسابقهاي از پيشرانه ۶ سيلندر ۲.۶ ليتري توئين توربو سود ميبرد که قدرت ۶۷۰ اسب بخاري را از طريق گيربکس ۷ سرعته سکونشئال به چرخ هاي عقب ميفرستد. اين پيشرانه درونسوز با واحدي الکتريکي که قدرت ۲۶۸ اسبي داشته و در بخش جلو نصب شده همکاري ميکند. نسخه جادهاي اين پژو با قدرت ترکيبي فراتر از ۹۰۰ اسب بخار ميتوانست برندي رده مياني را وارد دنياي فوقالعادهاي هايپرکارها بکند اما اين اتفاق رخ نميدهد.
تصاوير رسمي ۹X8 بهطور دقيق نشان دهنده ابعاد واقعي اين خودرو نيستند، محصولي که طول ۵۰۰۰ ميليمتري داشته و فاصله بين محوري آن عدد قابلتوجه ۳۰۴۵ ميليمتر است. ارتفاع اين خودرو تنها ۱۱۸۰ ميليمتر بوده و پهناي آن به ۲۰۸۰ ميليمتر ميرسد. به خاطر قوانين وضع شده اين هايپرکار مسابقهاي بايد حداقل وزن ۱۰۳۰ کيلوگرمي داشته باشد.
هنوز مشخص نيست که آيا پژو تصميم خود براي عدم توليد نسخه جادهاي ۹X8 را تغيير خواهد داد يا خير.