برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

از هر 6 خودروی برقی در جهان یکی ساخت آلمان است

منبع
ايران جيب
بروزرسانی
از هر 6 خودروی برقی در جهان یکی ساخت آلمان است

ايران جيب/ نقش شرکت‌هاي خودروسازي آلمان نظير ب‌ام‌و، فولکس‌واگن و مرسدس در توليد خودروهاي برقي در جهان در حال افزايش است. بيش از ۱۵ درصد خودروهاي برقي توليد آلمان است. اما بازار خودروهاي الکتريکي در جهان همچنان در دست چين است.

آمار منتشر شده حکايت از آن دارند که از هر شش خودروي برقي توليدي در جهان، يک خودرو مارک شرکت‌هاي خودروسازي آلمان را برخود دارد.

توليد خودروهاي تمام‌برقي در سه‌ماهه دوم سال جاري ميلادي در آلمان رشدي ۱۷ درصدي داشته است. توليد خودروهاي دوگانه‌سوز نيز ظرف اين مدت حتي رشدي ۵۰ درصدي را ثبت کرده است.

به اين ترتيب شرکت‌هاي زيرمجموعه فولکس‌واگن (نظير پورشه و آئودي)، ب‌ام‌و و مرسدس بنز مجموعا در شش‌ماهه نخست سال جاري ۲۴۶ هزار خودروي تمام برقي روانه بازار کرده‌اند. همين شرکت‌ها در مدت زمان ياد شده ۳۷۰ هزار خودروي دوگانه سوز توليد کرده‌اند.

اين در حالي است که بازار خودروهاي برقي در اختيار چين است. اين کشور در شش‌ماهه نخست سال جاري ۹۸۰ هزار خودروي برقي توليد کرده است.

افزون بر آن ۵۸ درصد کل فروش خودروهاي برقي متعلق به بازار چين است. اين در حالي است که به‌رغم امتيازهاي قائل شده از سوي دولت بايدن، استقبال از خودروهاي برقي و دوگانه‌سوز در آمريکا چندان رضايت‌بخش نيست. در اين کشور خودروهاي برقي و همچنين خودروهاي دوگانه‌سوز حدود سه درصد بازار را به خود اختصاص مي‌دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar