بی ام و X6 تیونینگ منهارت با قدرت ۷۲۰ اسب بخار معرفی شد

زوميت/ منهارت به سراغ X6 رفته و پروژهي جديد خود را با بهکارگيري قطعات کربني فراوان و رساندن قدرت X6 به ۷۲۰ اسب بخار و ۹۰۰ نيوتنمتر گشتاور معرفي کرده است.
تيونر منهارت نمونهي تيونشدهاي از بيامو X6 M با تغييرات بصري فراوان و ارتقاء عملکرد معرفي کرد. نسخهي مزبور MHX6 700 WB نام دارد و WB مخفف Wide Body به معني بدنهي پهن يا پهنپيکر است. خودروي تيونر مستقر در ووپرتال آلمان در مقايسه با نسل قبلي MHX6 800، يک گام فراتر رفته و ما شاهد بهکارگيري عناصر کربني در نماي بيروني و محيط داخلي شاسيبلند شاهکار بيامو هستيم.
منهارت از نماي بيروني شروع کرده است و بلافاصله به لطف بهکارگيري ۲۴ قطعهي ساختهشده از کربن، تفاوت را احساس ميکنيم. قطعات کربني ساختار عجيبي دارند و به نظر ميآيد متعلق به ميز آشپزخانه هستند (منهارت آنها را شبيه به سنگ مرمر يا گرانيت صيقلي ميداند). اين قطعات را ميتوان در جلوپنجره، وروديهاي هواي کاپوت، اسپليتر جلو، پوشش روي آينههاي جانبي، فلاپ يا فندرهاي گلگير، ملحقات رکابهاي آيروديناميک در کنارهها، اسپويلر دوگانهي عقب، وروديهاي سپر عقب و ديفيوزر ديد.
شاسيبلند پهنپيکر بيامو با استفاده از روکش زغالي مات متاليک و نشانهاي ويژه و سياهرنگ منهارت که روي کاپوت، کنارهها، سقف و درِ عقب ميبينيم؛ تزئين شده است و يکي ديگر از ويژگيهاي قابل ذکر آن را بايد بهکارگيري رينگهاي ۲۲ اينچي فورج منهارت Concave One با رنگ سياه اطلسي دانست. رينگهاي مزبور را ميتوان با شش پرهي دوگانه در MHX5 800 هم ديد. در کنار رينگهاي بزرگ MHX6 700 WB از تايرهاي پرفورمنس با اندازههاي ۲۹۵/۳۰R22 در جلو و ۳۱۵/۳۰R22 در عقب استفاده ميشود.
ارتفاع سيستم تعليق به لطف بهکارگيري مجموعهاي جديد از فنرهاي H&R کاهش يافته و به همين خاطر X6 M تيونينگشده ۳۰ ميليمتر به زمين نزديکتر است. مشخصاً بهکارگيري تايرهاي مزبور به همراه کاهش ارتفاع و استفاده از اجزاي آيروديناميک، قابليتهاي بيراهنوردي X6 را از بين خواهد بُرد؛ اما در درجهي نخست اکثر مشتريان مهارت به طراحي و عملکرد خودرو در جادهها اهميت ميدهند و به همين خاطر MHX6 700 WB براي آنها بسيار عالي است.
در زير کاپوت پيشرانهي V8 توئينتوربو بيامو به جاي قدرت ۶۱۶ اسب بخار و ۷۵۰ نيوتنمتر گشتاور، اکنون ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نيوتنمتر گشتاور توليد خواهد کرد. منهارت اين کار را با بهکارگيري سيستم کنترل کمکي MHtronic انجام داده است؛ اما بايد توجه داشت که با ريمپ ECU هم ميتوان به نتيجهي مشابهي دست يافت. نسخهي MHX6 700 WB بهاندازهي منهارت MH5 800 (نسخه تيونينگ X5 M) قدرتمند نيست؛ اما به خاطر شکل و اندازهي مناسب خود، به شکل حيرتانگيزي سريع خواهد بود.
منهارت از سيستم اگزوزي با جنس استيل ضد زنگ و چهار لولهي خروجي ۱۰۰ ميليمتري با پوشش سراميکي يا روکش کربني به شکل اختياري و در صورت سفارش مشتريان استفاده خواهد کرد. سيستم اگزوز به فلپ مجهز شده و اگر کسي به دنبال صداي بلند و تکاندهنده است؛ بايد از لولههاي مسابقهاي بدون مبدل کاتاليزور و OPF/GPF (موجود در نمونهي صادراتي) استفاده کند.
در کابين از تزئينات کربني براي ايجاد هماهنگي با نماي بيروني استفاده شده است و ميتوان آنها را روي داشبورد، کنسول مياني، فرمان، رو دريها، پدال شيفتها و حتي درِ صندليهاي جلو و پوشش دوتکهي پشت آنها مشاهده کرد. علاوه بر اين، نشان منهارت جايگزين لوگوي بيامو شده است و شاهد استفاده از روکش چرمي مشکي با دوخت زردرنگ هستيم.
منهارت MHX6 700 WB در نمايشگاه IAA Mobility ۲۰۲۱ مونيخ و به همراه MH5 GTR و MH4 GTR از ۷ تا ۱۲ سپتامبر نمايش داده خواهد شد. خودروي يادشده فقط يکي از پروژههاي منهارت است و اين شرکت بسيار خوشحال ميشود که بيامو X6 M را بر اساس مشخصات دلخواه مشتريانش تيونينگ کند.