برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معرفی خودروی برقی با بیشترین بُرد در جهان

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
معرفی خودروی برقی با بیشترین بُرد در جهان

پرشين خودرو/ شرکت لوسيد موتورز(Lucid Motors) با تاييد ميزان پيمايش 520 مايل(837 کيلومتر) از جانب "آژانس حفاظت از محيط زيست(EPA)" براي خودروي لوسيد اير(Lucid Air) صاحب عنوان بيشترين بُرد يک خودروي برقي شده که تاکنون "EPA" آن را تاييد کرده است.

با اين حال از آنجا که "EPA" داراي شرايط آزمايشي بسيار ويژه است، مشتريان "لوسيد" نبايد تعجب کنند اگر برد اين خودرو در دنياي واقعي تا حدودي متفاوت باشد، چرا که برد "لوسيد اير" در آب و هواي نامساعد و پيمايش شيب‌ها ممکن است تغيير کند.

اکنون اين اتفاق يک سال پس از ادعاي اوليه شرکت "لوسيد" مبني بر اينکه دوربردترين سدان الکتريکي را توليد کرده رخ داده است. اين همچنين يک پيروزي بزرگ براي "پيتر راولينسون" مدير ارشد فناوري و مديرعامل اين شرکت است که قبلاً توسعه خودروي "تسلا مدل S" را بر عهده داشت. او پيش از اين اعلام کرده بود اين خودروي برقي در چندين ويژگي اصلي از جمله قيمت، لوکس بودن و شتاب بهتر از خودروهاي برقي "ايلان ماسک" است و اکنون دوربردتر بودن را نيز بايد به اين فهرست افزود.

حالا "لوسيد اير" از دوربردترين خودروي تسلا که تسلا S" است، 161 کيلومتر برد بيشتري دارد. اين درحالي است که خودروي "تسلا" با قيمت گزاف 169 هزار دلار عرضه مي‌شود، اما "لوسيد" در حال بررسي عرضه اين خودروي برقي با قيمت 77 هزار و 400 دلار يا احتمالاً 69 هزار دلار است.

"لوسيد اير" داراي يک مجموعه باتري 113 کيلووات ساعتي است که همراه با طراحي آيروديناميکي فوق العاده، برد اين خودرو را افزايش مي‌دهند. البته برد اين خودرو بسته به شرايط محيط و نحوه رانندگي ممکن است متفاوت باشد، زيرا هر جاده‌اي شرايط خاص خود را دارد و همچنين آب و هوا نيز در اين مهم تاثيرگذار است. براي مثال جاده‌هاي شيب‌دار يا آب و هواي نامساعد و يخبندان مي‌تواند تاثير قابل ملاحظه‌اي بر ميزان پيمايش اين خودرو داشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar