عصر ايران/  505 نام محصولي از پژو است که در فاصله سال 1979 تا 1997 در بازارهاي مختلف شامل اروپا، اندونزي، آرژانتين و چين ارائه شد.

طراحي اين خودرو بطور مشترک توسط پژو و پينين فارينا انجام شد و شامل کلاس هاي مختلفي بود که از جمله مي توان به سدان، استيشن، کوپه و حتي کابريولت اشاره کرد که البته برخي از آنها فقط در حد نسخه اوليه توسعه يافت.

هم اکنون و براي بارديگر پژو 505 تيتر رسانه هاي خودرويي شده اما نه براي توليد مجدد بلکه به علت معرفي يک نمونه کمياب آن جهت ورود به حراج!

پژو 505 دوکابين پيکاپ يک نمونه اوليه است که در سال 1985 توليد شده زيرا در دهه 80 تصميمي براي ورود اين مدل به خط توليد انبوه وجود داشت که در نهايت پس از توليد 6 مدل آزمايشي، متوقف شد.

در قسمت پيشرانه اين مدل از نمونه 2.5 ليتري ديزل استفاده شد که متاسفانه اطلاعاتي در رابطه با نوع تنفس آن در دسترس نيست. اما با مطالعه در سوابق آن زمان کمپاني پژو براي تپنده 2.5 ليتري به 3 نتيجه ثبت شده مي رسيم که شامل نمونه هاي تنفس طبيعي، توربو و توربو به علاوه اينترکولر مي شود. ميزان خروجي اين پيشرانه ها از 75 تا 110 اسب بخار متغير بود.

قدرت موتور توسط يک جعبه دنده 4 سرعته به محور جلو انتقال مي يافت.

همچنين بايد به اين نکته اشاره کنيم که پژو 505 در نمونه هاي توليد دهه 80 داراي يک آپشن 6 سيلندر 2.8 ليتري بود که همين پيشرانه در توسعه خودروي معروف دلورين دي ام سي-12 مورد استفاده قرار گرفت.

قيمت پايه درنظر گرفته شده براي اين پژو حدود 24 هزار دلار است و پيش بيني مي شود در حراج تا 35 هزار دلار هم بالا برود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar