پدال/ اوایل ماه جاری میلادی بود که نیسان نسخه GT-R T-Spec را به عنوان شام آخر گودزیلای سالخورده معرفی کرد. هنوز مشخص نیست که این خبر درست است یا خیر اما برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند احتمال تولید سوپرکار فعلی با قوای محرکه هیبریدی ملایم و حتی نسخه قوی‌تر فاینال ادیشن وجود دارد اما حرکت بعدی چه خواهد بود؟ البته که تولید نسل جدید R36.

نیسان استرالیا با انتشار بیانیه‌ای خبری درباره GT-R 2022 گفته که تولید جانشین این خودرو در دستور کار قرار دارد. مدیر نیسان استرالیا گفته که بازنشستگی این خودرو در ماه نوامبر و به خاطر قوانین آلایندگی دست و پا گیر به معنی پایان داستان GT-R در استرالیا نخواهد بود.

اگرچه بیانیه نیسان استرالیا شاید باعث شود برخی افراد فکر کنند R35 فعلی برای هماهنگی با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه به‌روز خواهد شد اما آدام پیترسون خاطرنشان ساخته GT-R 2022 به معنی پایان این فصل از گودزیلا خواهد بود. او همچنین درباره نسخه‌های سفارشی T-Spec و نیسمو SV صحبت کرده و گفته که این دو خودرو آخرین نمونه‌های نسل فعلی GT-R در بازار استرالیا خواهند بود.

با اینکه اخبار منتشر شده به معنی تائید مستقیم تولید R36 نیستند اما بهترین خبر تاکنون محسوب می‌شوند؛ اما سؤال اصلی این است که چه زمانی نیسان اقدام به معرفی نسل جدید GT-R خواهد کرد؟ همچنین باید گفت نسل بعدی GT-R چگونه خواهد بود. گفته شده این خودرو از نسخه به‌روز شده پلتفرم فعلی استفاده خواهد کرد. نیسان همین استراتژی را برای دیگر خودروی اسپورت خود یعنی Z جدید در نظر گرفته است.

قوای محرکه هیبریدی ملایمی که به آن اشاره شد شاید در نسل جدید R36 بکار رود. همچنین گفته شده این خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استفاده خواهد کرد اما بهبودهایی در آن برای هماهنگی با قوانین آلایندگی صورت خواهد گرفت. احتمالاً چندین سال تا معرفی نسل جدید گودزیلا فاصله‌ داریم زیرا حالت منطقی این است که ژاپنی‌ها اول نسخه مفهومی این خودرو را رونمایی کنند.

نسل فعلی R35 در سال ۲۰۰۷ معرفی شده هرچند قبل از آن کانسپت های GT-R 2001 و GT-R پروتو ۲۰۰۵ رونمایی شدند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar