اسب بخار/ پس از معرفی لندکروزر جدید، مورد انتظارترین خودرو از ژاپن لکسوس LX 600 بود که حالا از راه رسیده است و در این مقاله به بررسی این خودرو می پردازیم.

سرانجام جانشین نسل سوم لکسوس LX پس از حدود ۱۴ سال معرفی شد و لکسوس LX 600 به عنوان نمونه لوکسی از لندکروزر جدید به بازار آمده است. لکسوس LX از سال ۱۹۹۶ به عنوان نسخه لوکس از لندکروزر معرفی شد که اولین نسل لکسوس در آن زمان با نام LX 450 به بازار آمد. در سال ۱۹۹۸ جانشین این خودرو با مدل LX470 معرفی شد و تا سال ۲۰۰۷ در بازار ها هدف عرضه می شد. در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه نیویورک بود که LX فعلی یعنی LX 570 به بازار آمد و با تغییرات جذاب تا امسال عرضه شد. حال زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا با معرفی LX 600 می خواهد تعریف جدیدی از خودروی تمام چرخ محرک آفرودی و لوکس داشته باشد و سهم خوب خود از این سگمنت را حفظ کند.

طراحی لکسوس LX 600

همانطور که انتظار می رفت لکسوس LX 600 همانند لندکروزر جدید با تغییرات جدی و مهیج معرفی شد و از لحاظ طراحی کاملا با خودرویی جدید نسبت به نسل قبل مواجه هستیم. این خودرو بر مبنای پلتفرم جدید تویوتا ساخته شده و بر اساس تغییرات این پلتفرم، کاهش جرم ۲۰۰ کیلوگرمی را نسبت به نسل قبل در LX می بینیم. این دقیقا همان تغییری است که در نسل جدید لندکروزر نسبت به نسل قبل دیده می شد.

بر اساس رندرها و طراحی ها، می شد حدس زد که لکسوس چه طرحی را برای LX جدید در نظر گرفته و تمام حدس گمان ها تقریبا در مورد طراحی درست از کار درآمده است. جلوپنجره بزرگ در جلو با طرح افقی و رنگ کرومی دیده می شود و ورودی های هوا با زمینه مشکی در کناره ها قرار گرفته اند. طراحی چراغ ها همان طراحی باریکی است که در لندکروزر دیده می شد و بطور کلی طراحی جلوی خودرو همان طراحی لندکروزر است اما پر زرق و برق تر!

در نمای کناری دقیقا خطوط طراحی لندکروزر دیده می شود که البته در قسمت طراحی شیشه های ردیف آخر و ستون های آخر تغییراتی دیده می شود. در عقب چراغ های به هم پیوسته و تمام ال ای دی هستند که این اساسی ترین تغییر در طراحی نسبت به لندکروزر است. همچنین قطعات کرومی بیشتری به خصوص در عقب این خودرو دیده می شود که تاکید بر لوکس بودن این SUV جذاب دارد.

کابین لکسوس LX 600

به جذاب ترین بخش لکسوس LX 600 می رسیم. جایی که تفاوت ها با لندکروزر بیشتر شده و تغییرات جذاب تر می شود. برای اولین بار در LX صفحه نمایش دوگانه را در وسط می بینیم که صفحه نمایش بالایی با اندازه ۱۲٫۳ اینچ اطلاعات مربوط به مسیریابی، سیستم صوتی و وضعیت آفرودی خودرو را نمایش می دهد. به طور کلی این صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگر اطلاعات خودرو را در دسترس قرار می دهد و صفحه نمایش پایینی با اندازه ۷ اینچ، امکان تنظیم سیستم تهویه را فراهم می کند و همچنین امکان نمایش تصویر دوربین ها را هم دارد.

برای اولین بار از زمان معرفی اولین LX، لکسوس LX 600 به عنوان یک شاسی مستقل فوق لوکس چهار صندلی مستقل را دارد که قابلیت تا ۴۸ درجه تغییر زاویه را دارند و بیشترین راحتی را در کابین این خودرو فراهم می کنند. البته این امکان فراهم است تا در نسخه های ارزان تر لکسوس LX 600، مشتریان نمونه ۷ صندلی مشابه به لندکروزر ۲۰۲۲ را سفارش گذاری نمایند. شاسی بلند فوق لوکس و جدید لکسوس امکانات دیگری مانند چراغ مطالعه، سیستم اطلاعات سرگرمی ردیف دوم (با دو صفحه نمایش)، آفتاب گیر و … را دارد. همچنین برای اولین بار لکسوس LX در نسخه F اسپرت رینگ های ۲۲ اینچی دارد که بزرگ ترین رینگ برای LX در تاریخ است. علاوه بر این نسخه F اسپت تغییراتی فنی هم دارد تا چابک تر از نسخه معمولی در شتاب گیری و مسیر های سخت باشد.

مشخصات فنی لکسوس LX 600

جای تعجب نیست که لکسوس LX 600 مجهز به همان پیشرانه لندکروزر باشد. پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8 حذف شده و حالا موتور ۳٫۵ لیتری V6 تویین توربوشارژ را در این خودرو داریم که توان تولید نهایت قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.

لکسوس LX 600 به امکاناتی نظیر ۹ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای، سیستم تعلیق هوشمند، فناوری LED چراغ ها، چراغ های تطبیقی با زاویه فرمان و شرایط جاده، ترمز پیشگیری از تصادف، شبیه ساز آفرود، درِ صندوق برقی، تنظیم ارتفاع، تهویه اتوماتیک ۴ کاناله، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، ۷ صندلی، سانروف، تریم داخلی چرم، کروز کنترل هوشمند، قابلیت تنظیم وضعیت انتقال قدرت، تنظیم حالت رانندگی و…. مجهز است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar