logo

سوبارو اسنت در مقابل هیوندای پالیسید؛ کدام شاسی بلند ۳ ردیفه مناسب است؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ سوبارو اسنت و هیوندای پالیسید از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.
 
امروزه شاسی‌بلند‌های سایز متوسط ​​که با سه ردیف صندلی ارائه می شوند بسیار مورد استقبال گرفته است. این خودروها دارای صندلی‌های انعطاف‌پذیر، فضای بار سخاوتمندانه و سیستم AWD است. در حالی که وسایل نقلیه زیادی برای انتخاب در رده شاسی بلند‌های سه ردیفه سایز متوسط ​​وجود دارد، هیوندای پالیسید و سوبارو اسنت به دلایل مختلفی متمایز هستند.

پالیسید دارای ظاهری مجلل و تزئینات داخلی و ویژگی‌هایی است که وسایل نقلیه‌ای مانند لندروور رنج روور را با هزینه بسیار کمتر تداعی می‌کند. در همین حال، سوبارو اسنت از شرکتی می‌آید که بر فناوری تمام چرخ محرک تسلط دارد و آن را به عنوان تجهیزات استاندارد گنجانده است که در آن بسیاری از رقبا از جمله پالیسید فقط AWD را به عنوان یک گزینه با هزینه اضافی ارائه می‌دهند.

هر دو اسنت و پالیسید وسایل نقلیه توانمندی هستند که به عنوان خودروهای خانواده به شمار می آیند.  اما اگر به دنبال تفاوت این 2 خودروها هستید، آنها را در این گزارش مقایسه کرده ایم.  

اسنت: صندلی های جلوی سوبارو اسنت در نسخه پایه مجهز به تنظیمات دستی است اما در تریم محدود یک صندلی برقی به چشم می خورد.  صندلی‌های گرم شونده در تریم‌های Premium و بالاتر گنجانده شده‌اند، نسخه محدود همچنین دارای فرمان گرم‌کن و صندلی‌های عقب گرم شونده است و در نسخه تورینگ صندلی‌های جلو دارای تهویه است. تریم‌های پایه و پریمیوم روکش پارچه‌ای دارند، در حالی که لیمیتد و تورینگ چرم را اضافه می‌کنند.

تهویه مطبوع خودکار سه منطقه‌ای در تریم پایه اسنت گنجانده شده است و تریم پریمیوم و بالاتر، کنترل‌های تهویه مطبوع جداگانه را برای ردیف دوم اضافه می‌کند.
  
مدل‌های پایه اسنت دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۶.۵ اینچی هستند که از پلتفرم‌های اپل کارپلی و اتو اندروید پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش در تریم پریمیوم به ۸.۰ اینچ می‌رسد و نسخه تورینگ ناوبری استاندارد را اضافه می‌کند.

درب عقب برقی در تمام تریم ها وجود دارد، چراغ‌های جلوی استاندارد اسنت، LED‌های تطبیقی ​​هستند که برای دید بهتر در پیچ‌ها به فرمان پاسخ می‌دهند. نسخه محدود دارای یک آینه دید عقب با نور کم خودکار و ارتقاء تورینگ به سیستم آینه مبتنی بر دوربین است.

بسته راحتی تریم پریمیوم اسنت یک آینه عقب کم‌نور خودکار و ترمز خودکار معکوس را اضافه می‌کند. پکیج اسپورت دارای سانروف پانوراما، چرخ‌های ارتقا یافته، ناوبری و پوشش فضای بار است. اگر تریم نسخه محدود را انتخاب کنید، می‌توانید یک بسته اسپرت شامل استریو ارتقا یافته، سانروف، ناوبری و پوشش بار دریافت کنید.

پالیسید: در پالیسید SE سطح پایه، روکش پارچه‌ای و صندلی‌های جلوی دستی وجود دارد. نسخه SEL گرمکن صندلی‌های جلو و صندلی راننده برقی را دارد و نسخه محدود دارای روکش چرمی، صندلی برقی برای سرنشینان جلو، صندلی‌های جلو دارای تهویه و فرمان گرم‌کن است. تهویه مطبوع استاندارد است، اما برای دریافت تهویه مطبوع خودکار سه منطقه‌ای باید به سراغ SEL رفت.

سیستم اطلاعات سرگرمی پایه پالیسید از یک صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی استفاده می‌کند و همچنین دارای یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی است که در نسخه محدود و Calligraphy ارتقا یافته است و هر دو از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کنند. تمام تریم‌های پالیسید دارای چراغ‌های جلوی LED خودکار روشن/خاموش هستند، اما هیوندای چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​ارائه نمی‌دهد.

اسنت: سوبارو تمام تریم‌های اسنت را به یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژ مجهز می‌کند که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته و سیستم متقارن چهار چرخ متحرک سوبارو متصل می‌شود.

پالیسید: در هیوندای پالیسید، عملکرد از یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ تنفس طبیعی است که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می شود که در اکثر تریم‌ها با دیفرانسیل جلو هماهنگ می شود. مدل‌های SE، SEL و Limited سیستم HTRAC AWD هیوندای را به‌عنوان یک آپشن ارائه می‌کنند و در پکیج خوشنویسی رده‌بالا استاندارد است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar