برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

رنجرور اسپرت SVR آلتیمیت در برابر پورشه کاین توربو S

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ محصولات رنجرور، از اصیل‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا در کلاس لوکس و اسپرت محسوب می‌شوند. مهم‌ترین رقیب این خودروها، تولیدات ساخت برندهای آلمانی، مثل پورشه کاین هستند. طی روزهای اخیر، به معرفی پورشه کاین توربو GT، استون مارتین DBX و  آئودی RSQ8 پرداختیم و حالا سراغ رنجرور اسپرت SVR آلتیمیت ادیشن رفته‌ایم تا این شاسی بلند جذاب بریتانیایی را در مقایسه با کاین پلاگین هیبرید، بررسی کنیم.

بعضی کارشناسان، خودروسازی لندرور و مدل رنجرور را پیش‌گام در ساخت شاسی‌بلندهای لوکس می‌دانند. اولین رنجرور، سال ۱۹۶۹ معرفی شد و امروز با مدل‌های متنوع و بدنه‌های متفاوت، همچنان تولید می‌شود.

رنجرور اسپرت با ابعادی کوچک‌تر نسبت به رنجرور اصلی، در سبد لندرور حضور دارد. نخستین نسل این مدل، سال ۲۰۰۵ معرفی شد و تا از سال ۲۰۱۴ تا امروز با نسل دوم عرضه می‌شود. رنجرور اسپرت ۲۰۲۱ دارای پیشرانه‌های متنوع بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید است اما قدرتمندترین نمونه با موتور سوپرشارژ و کد SVR بدون همراهی موتور برقی تولید می‌شود.

رنجرور اسپرت SVR، مجهز به پیشرانه‌ی ۵ لیتر سوپرشارژ با قدرت ۵۷۵ اسب بخار است و می‌تواند ۴/۳ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد. این خودرو، ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتربرساعت ارائه می‌کند. میانگین مصرف سوخت ۱۲ تا ۱۳ لیتر بنزین در صد کیلومتر، مهم‌ترین نکته‌ی منفی در رنجرور اسپرت SVR است. این مدل با آستانه قیمت ۹۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

کانال پیستون هدز در یوتیوب، به‌تازگی فیلمی کوتاه از تست و بررسی رنجرور اسپرت SVR منتشر کرده است. کارشناس این برنامه‌ی اینترنتی، محصول رنجرور را با نگاهی به پورشه کاین توربو S پلاگین هیبرید، به مخاطب معرفی کند؛ چراکه قیمت این خودروها، تفاوت چندانی ندارد. روی کاغذ، برتری فنی پورشه کاین پلاگین هیبرید با قدرت ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر، واضح به نظر می‌رسد اما، نکات مثبت در رنجرور اسپرت SVR هم وجود دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره