برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ورود کادیلاک به مسابقه ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۳

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ کادیلاک با ابرخودروی GTP، ورود خود به مسابقات ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۳ را در کنار خودروسازان دیگر اعلام کرد؛ بدین ترتیب رقیب کمپانی‌هایی چون آکورا، فراری، پژو، پورشه و تویوتا خواهد بود. این شرکت آمریکایی اعلام کرده است درحالی‌که به رقابت در مسابقات قهرمانی IMSA در آمریکا ادامه خواهد داد، با ابرخودروی GTP خود در مسابقات استقامت قهرمانی جهان (WEC) در اروپا، لمان، نیز شرکت خواهد کرد. این نخستین بار است که کادیلاک پس از سال ۲۰۰۲ در این مسابقات حضور پیدا می‌کند.

نسل چهارم کادیلاک سری V با خودروی مسابقاتی کادیلاک DPi-VR جایگزین خواهد شد. از آنجا که این خودرو برای مسابقه در کلاس GTP در IMSA طراحی شده است، می‌تواند به‌راحتی در گروه LMDh لمان به رقابت بپردازد. برای کادیلاک، گروه LMDh که از شاسی کلاس LMP2 استفاده می‌کند، راهی مناسب برای ورود به دوره پسا پروتوتایپ مسابقات لمان است.

این شرکت آمریکایی راه دیگری هم برای ورود به این مسابقات داشت: گروه LMH. این گروه که در بالاترین سطح مسابقات ۲۴ ساعتی قرار دارد، به سازندگان اجازه طراحی یک ابرخودروی منحصربه‌فرد را (تحت قوانین مسابقه) می‌دهد. سازندگان و خودروسازان همچنین مجاز هستند تا با ایجاد دگرگونی‌های گسترده در ابرخودروهای جاده‌ای خود، آن‌ها را برای مسابقه آماده کنند.

IMSA و WEC
ظرفیت و همگرایی قوانین مسابقات در اروپا و آمریکا باعث شده است تا سازندگان بیش‌ازپیش به مسابقات IMSA و WEC روی بیاورند. در آمریکا (IMSA)، کادیلاک در گروه GTP در کنار خودروسازانی چون آکورا، ب‌ام‌و، آئودی و پورشه به رقابت می‌پردازد. در اروپا اما شرکت‌هایی چون بیکولز، فراری، پژو، SGC و تویوتا رقبای این شرکت خواهند بود.

کادیلاک به‌منظور رقابت هرچه بهتر، برای توسعه شاسی خود به سراغ شرکت ایتالیایی دلارا رفته است. درنهایت نیز قرار شده که از موتور هیبریدی خود روی این شاسی استفاده کند. از آنجا که دست سازندگان در زمینه طراحی بدنه باز است، کادیلاک هم به طراحی مخصوص خود روی آورده و تصاویری اولیه از ایده نهایی خود برای لمان منتشر کرده است که می‌توانید آن‌ها را در زیر مشاهده کنید:

قرار شده تیم‌های «چیپ گاناسی ریسینگ» و «اکشن اکسپرس ریسینگ» که برندگان IMSA در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بودند، خودروی کادلایک را در مسابقه لمان همراهی کنند. چیپ گاناسی می‌گوید:

ما اشتیاق زیادی برای همراهی کادیلاک در ورود به سری مسابقات پروتوتایپ بین‌المللی داریم. در مسابقات مختلف رابطه خوبی با جنرال موتورز داشته‌ایم و مشتاقیم که با کادیالک و دلارا برای توسعه این خودرو جدیدwec در یک سال و نیم آینده همکاری داشته باشیم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا کادیلاک می‌تواند موفقیت‌های IMSA را در لمان هم تکرار کند؟! نظر شما چیست؟!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره