برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اولین تصاویر جاسوسی از سوپراسپرت آینده لامبورگینی

منبع
پدال
بروزرسانی
اولین تصاویر جاسوسی از سوپراسپرت آینده لامبورگینی

پدال/ اولین تصاویر از جانشین لامبورگینی اونتادور با بدنه‌ای استتار شده و تهاجمی منتشر شده است. این اولین نگاه ما به آینده الکتریکی شده لامبورگینی است که به یک V12 هیبریدی مسلح شده است.

لامبورگینی مدتی است که روی این خودرو به‌عنوان جایگزینی برای اونتادور پیر کار می‌کند. اولین مدل‌های تستی با بدنه اونتادور در سال گذشته روئیت شدند.

پرچم‌دار بعدی سنت آگاتا هنوز نامی ندارد یا دارد و ما نمی‌دانیم. اما شکل گُوه‌ای سنتی لامبورگینی در آن حفظ شده و با بدنه‌ای شارپ و پهن، هویت خود را فریاد می‌زند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که در مقایسه با اونتادور با نمای تراشیده‌تر و صیقلی‌تری برای بهبود آئرودینامیک مواجه شویم. ورودی‌های بزرگتر کناری هم برای خنک کردن موتور ۱۲ سیلندر حفظ شده‌اند.

قسمت جلویی کاملاً نوک‌تیز است و چراغ‌های باریکی را نیز در دماغه خود جای داده است. در عقب هم چراغ‌های Y شکل که امضای لامبورگینی شده‌اند دیده می‌شوند. با اینکه خروجی‌های اگزوز چهارگانه در این مدل از نوع گرد هستند اما انتظار داریم در نسخه نهایی با نوعی شش ضلعی که با پوشش‌های سپر عقب هم مطابقت بیشتری دارد جایگزین شوند.

کمی بالاتر از اگزوزها هم یک باله فعال به چشم می‌خورد. قسمت عمده سپر عقب را هم یک دیفیوزر بزرگ پوشانده است. ترکیب پوسته موتور هنوز نهایی نیست و قسمتی از پیشرانه هنوز فاقد پوشش است. لامبورگینی به طور رسمی اعلام کرده که در این خودرو همچنان از موتور V12 سود خواهد برد. اما گفته می‌شود این پیشرانه هیچ اشتراکی با موتورهای فعلی ندارد. حتی با موتور هیبریدی کانتاش LPI 800-4 که یک پیشرانه هیبریدی ملایم محسوب می‌شود نیز صنمی ندارد.

انتظار می‌رود لامبورگینی V12 بعدی در سال ۲۰۲۳ رونمایی شود. درست بعد از معرفی فیس‌لیفت اوروس EVO و در کنار مدل‌های JV استراداله و اوراکان استراتو. اولین مدل‌های این ابرخودروی هیبریدی هم سال ۲۰۲۴ به مشتریان تحویل خواهد شد. نخستین مدل تمام الکتریکی لامبورگینی هم قرار است در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ وارد بازار شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar