برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رنجروور جدید با تیونینگ گیرای منهارت

منبع
پدال
بروزرسانی
رنجروور جدید با تیونینگ گیرای منهارت

پدال/ زمانی که لندروور نسل جدید رنجروور را در اکتبر سال پیش معرفی کرد شایعات مربوط به استفاده از قوای محرکه بی ام و در این خودرو تائید شد. شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی‌ها با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بی ام و در دسترس است که جایگزین نمونه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار قبلی شده است. نیروگاه جدید رنجروور مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد تا بتواند با قوانین آلایندگی جدید هماهنگ شود.

این پیشرانه ۸ سیلندر جدید در حالت استاندارد قدرت ۵۳۰ اسب بخاری تولید می‌کند اما منهارت قدرت پیشرانه N63 را به ۶۵۰ اسب بخار رسانده است. اگرچه منهارت اشاره‌ای به گشتاور محصول خود نکرده است اما حتماً شاهد افزایش گشتاور محسوسی نسبت به ۷۵۰ نیوتون متر تولیدی پیشرانه استاندارد خواهیم بود.

رنجروور ۲۰۲۳ همانند دیگر محصولات این تیونر به رنگ مشکی و عناصر طلایی‌رنگ مزین شده است. این ترکیب رنگ را در محصولات متنوعی از بی ام و دیده‌ایم. منهارت در کابین نیز از ترکیب رنگ دو تایی استفاده کرده است. البته از نظر ما در استفاده از عناصر طلایی‌رنگ زیاده‌روی شده است.

اگرچه لندروور در طراحی مینیمالیستی رنجروور ریسک زیادی نکرده است اما منهارت از زاویه دیگری به دنیا نگاه می‌کند. بجای پنهان کردن خروجی‌های اگزوز در زیر سپر به منظور ایجاد ظاهری تمیز، این شرکت از چهار خروجی اگزوز بزرگ استفاده کرده است.

لندروور همچنین در حال کار روی یک شاسی‌بلند دیگر با قوای محرکه بی ام و است. این شاسی‌بلند رنجروور اسپرت نام دارد که در نسخه پرچم‌دار SVR از پیشرانه S63 استفاده خواهد کرد. اگر شایعات درست باشند این پیشرانه ۸ سیلندر می‌تواند قدرت ۶۱۶ اسب بخاری مشابه بی ام و X5 M تولید کند. البته گفته می‌شود در فیس لیفت X5 M از پیشرانه S68 هیبریدی ملایم استفاده خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar