برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

درگ هیولاهای دوچرخ و چهارچرخ، سوزوکی هایابوسا در برابر اونتادور SVJ

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ SVJ یکی از قوی‌ترین و وحشی‌ترین اعضای خانوادهٔ اونتادور است. این یک سوپرکار قدرتمند متمرکز بر پیست است که یعنی برای کاهش وزن رژیم غذایی سختی گرفته است؛ اما آیای این گاو خشمگین چهارچرخ حریف یک سامورایی وحشی بنام سوزوکی هایابوسا می‌شود؟ این سوپربایک ژاپنی هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که قدرت آن نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده و کمی هم سنگین‌تر شده است اما در برابر یک رقیب چهارچرخ، این موارد چقدر اهمیت دارند؟ بیایید نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم تا بهتر متوجه تفاوت‌های این دو وسیله شویم.

اونتادور SVJ در سینهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی دارد که ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی خودرو را جابجا کند. هایابوسا قبلاً سریع‌ترین موتورسیکلت تولیدی دنیا لقب داشت اما در حال حاضر از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی ۱۳۴۰ سی‌سی استفاده می‌کند. این موتور ۱۹۵ اسب بخار قدرت ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که به چرخ عقب منتقل می‌شود. این سوپربایک افسانه‌ای تنها ۲۶۰ کیلوگرم وزن دارد که نسبت وزن به قدرت ۱.۳ کیلوگرم بر هر اسب بخار را فراهم می‌کند درحالی‌که این رقم در اونتادور ۲ کیلوگرم بر هر اسب بخار است.

بااین‌وجود، بازهم تشخیص اینکه کدام وسیله پیروز درگ خواهد شد دشوار است زیرا دراین‌بین مهارت راننده یا راکب هم بسیار مهم است و می‌تواند تعیین‌کننده باشد. با توجه به همهٔ این موارد، آیا هایابوسای وحشی می‌تواند در ۴۰۰ متر اونتادور SVJ را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی بالا ببینید.

مشخصات فنی

اونتادور SVJ

سوزوکی هایابوسا

پیشرانه۶.۵ لیتری V12۱.۳ لیتری I4
قدرت۷۷۰ اسب بخار۱۹۵ اسب بخار
گشتاور۷۲۰ نیوتن متر۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته AMT۶ سرعته دستی
محور محرکچهارچرخعقب
وزن۱۵۲۵ کیلوگرم۲۶۰ کیلوگرم
قیمت۳۵۰,۰۰۰ پوند۱۶,۷۰۰ پوند

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar