برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جانشین لامبورگینی آونتادور چه مشخصاتی خواهد داشت؟

منبع
پدال
بروزرسانی
جانشین لامبورگینی آونتادور چه مشخصاتی خواهد داشت؟

پدال/ زمان واقعاً زود می‌گذرد! یک دهه از زمان عرضه یکی از مشهورترین سوپرکارهای دنیا می‌گذرد و حالا آماده روبرو شدن با جانشین لامبورگینی آونتادور می‌شویم. اگرچه طراحی ظاهری آونتادور هنوز هم مثل روز اول می‌درخشد اما هرچه باشد این گاو خشمگین ایتالیایی پا به سن گذاشته و باید منتظر جایگزین آن باشیم، خودرویی که هنوز نامش مشخص نیست.

تصاویر جاسوسی اخیر از جانشین لامبورگینی آونتادور نشان دهنده ظاهری جدید و رادیکال هستند و گفته می‌شود همین موضوع درباره قوای محرکه این خودرو نیز صدق خواهد کرد. به گزارش carscoops، قوای محرکه این خودروی تازه‌نفس از نوع هیبریدی خواهد بود اما عصبانی نشوید چون که همچنان نیروگاه ۱۲ سیلندر لامبورگینی در بطن آن قرار خواهد گرفت هرچند یک همکار الکتریکی نیز خواهد داشت.

طراحی چشمگیر
جانشین لامبورگینی آونتادور همانند چیزی که درست از جنگ ستارگان آمده باشد سنت این برند در طراحی را ادامه می‌دهد. با توجه به اینکه محصولات پرچم‌دار لامبورگینی طول عمری ۱۰ ساله و بیشتر دارند، این برند تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهد تا از جذابیت بصری آن برای سال‌های پیش رو مطمئن شود. از جمله ویژگی‌های کلیدی طراحی این خودرو می‌توان به دیلایت های تیز مشابه سیان اشاره کرد. همچنین چراغ‌های اصلی جانشین لامبورگینی آونتادور هم در کنار دیلایت ها خودنمایی خواهند کرد. در بخش پایین‌تر ورودی‌های هوای خشن با اسپلیتری گیرا همراه خواهند شد.

در نمای جانبی پروفایل سنتی محصولات لامبورگینی که زاویه‌دار است حفظ می‌شود و ورودی‌های بزرگ‌تری دیده می‌شوند. شکل کلی شیشه‌ها و سقف مشابه اوراکان و آونتادور به نظر می‌رسد هرچند شیشه‌های کوچکی در کناره‌ها بکار می‌روند. بی‌شک وحشی‌ترین نمای جانشین لامبورگینی آونتادور به بخش پشتی مربوط می‌شود. چراغ‌های عقب خودرو مشابه دیلایت های جلو بوده و شکل Y را به خود می‌گیرند. خروجی‌های اگزوز نیز در ارتفاع نسبتاً بالایی دیده می‌شوند.

زیر پوست خودرو
اگرچه ایتالیایی‌ها هنوز کابین این خودرو را نشان نداده‌اند اما احتمالاً این بخش نیز کاملاً دگرگون خواهد شد. همانند اکثر سوپرکارها انتظار فضای زیادی را در کابین نداریم اما وضعیت نسبت به قبل بهتر خواهد بود. کاکپیت مشابه جت‌های جنگنده از ارتباطات دیجیتال بهتری سود خواهد برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توانیم به شارژ بی‌سیم گوشی، به‌روزرسانی از راه دور، اپل کارپلی و اندروید اتو، دید ۳۶۰ درجه و سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده اشاره کنیم.

سمفونی پیشرانه ۱۲ سیلندر الکتریکی شده
جانشین لامبورگینی آونتادور از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد تا آلایندگی کمتری داشته باشد. این خودرو اولین محصول پلاگین هیبریدی تاریخ سنت آگاتا خواهد بود و در آینده نسخه‌های جدید اوروس و اوراکان نیز مسیر مشابهی را طی خواهند کرد.

البته برخلاف تویوتا پریوس مشهور، این هیولا از پیشرانه ۱۲ سیلندر پرحجم و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد. اگرچه هنوز مشخصات فنی جانشین لامبورگینی آونتادور اعلام نشده اما ظاهراً این نیروگاه ۱۲ سیلندر کاملاً جدید خواهد بود و ارتباطی به پیشرانه ۶.۵ لیتری کنونی نخواهد داشت. باید دانست پیشرانه هیبریدی سیان قدرتی فراتر از ۷۷۴ اسب بخار تولید می‌کند و بنابراین انتظار قدرت بیشتری را در سوپرکار جدید لامبورگینی داریم. گفته می‌شود در این خودرو یک گیربکس دوکلاچه جدید وظیفه فرستادن قدرت پیشرانه به تمامی چرخ ها را بر عهده خواهد داشت.

رقبای پرسرعت
جانشین لامبورگینی آونتادور می‌بایست به مصاف رقبای مشهور و سریعی همچون فراری SF90 استراداله، مک لارن ۷۲۰S، استون مارتین DBS و پورشه ۹۱۱ توربو S برود. انتظار داریم این خودروی جدید اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی و به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۴ روانه بازار شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar