برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آزمون سرعت و شتاب «رنجروور اسپرت SVR» در اتوبان

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ نسل جدید رنجروور اسپرت SVR هنوز معرفی نشده است اما نسل کنونی این خودرو هنوز هم عملکرد قابل‌توجهی دارد. به تازگی کانال AutoTopNL با این شاسی‌بلند بزرگ در بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های آلمان حضور یافته تا عملکرد آن در رسیدن به سرعت‌های بالا را محک بزند. رنجروور اسپرت SVR از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کند. این نیروگاه آهنین قدرت ۵۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته به تمامی چرخ ها می‌فرستد.

motor1 می گوید خودروی موردبحث وزن حدود ۲۳۱۳ کیلوگرمی دارد اما به خاطر قدرت بالای پیشرانه مشکلی در رسیدن به سرعت‌های بالا نخواهد داشت. رنجروور اسپرت SVR با خونسردی تمام در اتوبان می‌تازد و سرعت شمار نیز سریعاً بالا می‌رود. در یک چشم بر هم زدن شاهد رد شدن از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هستیم اما پس از سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت خودرو با کندی افزایش می‌یابد. اگرچه قدرت پیشرانه بالاست اما ظاهر جعبه‌ای شکل خودرو برای سرعت‌های بسیار بالا طراحی نشده است. البته رنجروور اسپرت SVR پیش از آنکه شروع به کاهش سرعت کند رکورد ۲۷۴ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند که اگرچه برای چنین خودرویی سرعت بالایی محسوب می‌شود اما حداکثر سرعت ادعایی سازنده یعنی ۲۸۳ کیلومتر در ساعت اختلاف دارد.

اخیراً تصاویر جاسوسی نسل جدید این خودرو منتشر شده و شایعاتی درباره استفاده SVR جدید از پیشرانه بی ام و X5 M به گوش رسیده است. این پیشرانه ۴.۴ لیتری توئین توربو کوچک‌تر از نیروگاه فعلی SVR بوده اما می‌تواند قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخاری تولید کند. X5 M خودروی سریع‌تری هم هست و می‌توان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای داشته باشد که نیم ثانیه سریع‌تر از SVR فعلی است. همچنین حداکثر سرعت این قدبلند آلمانی هم به ۲۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. رنجروور اسپرت SVR خودرویی سریع و لوکس به شمار می‌رود هرچند این ویژگی در دنیای مدرن کنونی موضوع خاصی نیست. این شاسی‌بلند بریتانیایی باید در برابر رقبایی همچون بی ام و X5 M و پورشه کاین توربو قرار گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره