پدال/ چند ماه پیش بود که مازراتی اعلام کرد هایپرکار پروجکت ۲۴ را تولید خواهد کرد. این کار با انتشار اسکچ های طراحی این خودرو صورت گرفت و حالا ایتالیایی‌ها با برخی اطلاعات و تصاویر بیشتر از هایپرکار تولید محدود و پیست محور خود بازگشته‌اند. مازراتی در این تصاویر می‌خواهد برنامه شخصی‌سازی محصولات خود که با نام Fuoriserie شناخته می‌شود را برجسته سازد. پروجکت ۲۴ تنها به تعداد ۶۲ دستگاه تولید خواهد شد و بنا به گفته این خودروساز از بالاترین سطح شخصی‌سازی سود خواهد برد. این خودروساز مطرح می‌گوید هر نمونه از این هایپرکار بر اساس سلیقه و میل شخصی خریدار تولید می‌شود.

در تصاویر جدید از مازراتی پروجکت ۲۴ می‌توانیم رنگ آبی تیره و تریم فیبر کربن متنوع را در بخش‌های آئرودینامیکی و قابل تنظیم این خودرو ببینیم. همچنین پرچم ایتالیا نیز روی پوشش آینه‌ها و درب‌های پروانه‌ای نقش بسته است. پروجکت ۲۴ شاید بر پایه سوپرکار MC20 شکل گرفته و از همان ساختار فیبر کربنی استفاده کرده باشد اما از بدنه‌ای کاملاً بازطراحی شده که از فیبر کربن و فیبرهای طبیعی ساخته شده سود می‌برد. طراحی ظاهری این خودرو حتی رادیکال‌تر از خودروی مسابقه‌ای MC20 GT2 به نظر می‌رسد.

پروجکت ۲۴ مجوز تردد قانونی در معابر عمومی را ندارد و به همین خاطر مجبور به رعایت قوانین و محدودیت‌های خودروهای جاده‌ای نیست. این امر به طراحان مازراتی اجازه داده خودرویی خشن‌تر و خاص‌تر تولید کنند. از جمله ویژگی‌های برجسته این هیولا می‌توان به چراغ‌های جلوی نازک نصب ‌شده در ارتفاع بسیار پایین، ورودی هوای بزرگ روی کاپوت، پوشش‌های آئرودینامیکی روی رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی، باله مرکزی مشابه خودروهای فرمول یک و چراغ‌های عقب سه شاخ مانند LED اشاره کرد.

به نقل از carscoops، کابین مازراتی پروجکت ۲۴ نیز از خودروهای مسابقه‌ای گرفته شده و اگرچه تصاویری از آن در دست نیست اما مازراتی می‌گوید رول کیج، غربیلک فرمان فیبر کربنی با نمایشگر یکپارچه، دکمه‌های فیزیکی کم و صندلی‌های مسابقه‌ای جزو موارد شاخص خواهند بود. در نظر داشته باشید که صندلی سرنشین به‌صورت سفارشی در دسترس بوده چراکه در این بخش نمایشگرهای بیشتر برای داده‌های گوناگون و دوربین دید عقب نصب می‌شوند.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی کارتل خشک مازراتی در این هایپرکار قدرت ۷۳۰ اسب بخاری تولید می‌کند تا عنوان قوی‌ترین نسخه از این پیشرانه را یدک بکشد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. قدرت بالا و وزن زیر ۱۲۵۰ کیلوگرم باعث خواهند شد مازراتی پروجکت ۲۴ نسبت قدرت به وزن ۱.۶۹ را داشته باشد. شاسی نیز به‌طور خاص برای پیست تنظیم شده و سیستم تعلیق قابل تنظیم جدید و ترمزهای قوی‌تر برمبو جزو ویژگی‌های آن خواهند بود. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک تصاویر و اطلاعات بیشتری از این هایپرکار تازه‌نفس منتشر شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar