برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کوپه زیبای «اولتا» به پیشرانه شش سیلندر «بی‌ام‌و M3» مجهز می‌شود

منبع
پدال
بروزرسانی
کوپه زیبای «اولتا» به پیشرانه شش سیلندر «بی‌ام‌و M3» مجهز می‌شود

پدال/ کوپهٔ زیبای اولتا محصول شرکت Smith Vehicle Engineering را ازاین‌پس می‌توان با نسخه‌ای سفارشی از پیشرانهٔ شش سیلندر محبوب S54 ب‌ام‌و خریداری کرد. این خودرو تاکنون فقط با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی S65 ارائه می‌شد. این پیشرانهٔ هشت سیلندر که از M3 GTS نسل E92 گرفته شده است، بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. کوپهٔ اولتا با پیشرانهٔ شش سیلندر جدید در نمایشگاه Audrain Newport Concours به نمایش درخواهد آمد.

فعلاً اطلاعات زیادی در مورد تغییراتی که شرکت اسمیت در پیشرانهٔ S54 ب‌ام‌و ایجاد کرده در دست نیست ولی میدانیم که حجم آن از ۳.۲ به ۳.۴ لیتر افزایش پیدا کرده است. همچنین این موتور به ورودی هوای فیبر کربنی مجهز شده و ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۶۰ اسب بخار از موتور استاندارد بیشتر است. این موتور مثل نسخهٔ استاندارد تا ۸ هزار rpm دور می‌گیرد و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود. به گفتهٔ اسمیت، وزن خشک اولتا با موتور شش سیلندر ۱۳۶۰ کیلوگرم خواهد بود که حدود ۴۵ کیلوگرم از نسخهٔ V8 کمتر است.

تنها تفاوت ظاهری نسخهٔ شش سیلندر این خودرو با همتای هشت سیلندر خود فقدان برآمدگی روی کاپوت است. اولتا را می‌توان یک Z8 کوپه دانست یعنی خودرویی که ب‌ام‌و هیچ‌گاه آن را تولید نکرد. این کوپهٔ زیبا بر اساس Z4 نسل E86 ساخته شده اما بازنگری اساسی را تجربه کرده و به بدنهٔ فیبر کربنی متمایزی مجهز شده که طراحی جاودانه‌ای دارد. تعلیق قابل تنظیم، ترمزهای AP Racing و رینگ‌های فورج‌کاری شده با لاستیک‌های میشل پایلوت اسپرت S4 هم از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره