برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«بی ام و M3 E30» با پیشرانه ۱۰ سیلندر M5، ستاره نمایشگاه سما ۲۰۲۲!

منبع
پدال
بروزرسانی
«بی ام و M3 E30» با پیشرانه ۱۰ سیلندر M5، ستاره نمایشگاه سما ۲۰۲۲!

پدال/ نمایشگاه سما ۲۰۲۲ یک مهمان ویژه داشت! این خودرو یک دستگاه بی‌ام‌و M3 E30 بود که توسط شرکت رِنِر ارتقا یافته بود و از پیشرانه قدرتمندی استفاده می‌کرد. خودروی موردبحث که با نام پروجکت ۳ شناخته می‌شود فرسنگ‌ها با نسخه استوک فاصله داشته و سریعاً به خاطر قلب آهنین خود برجسته می‌شود. درحالی‌که این سری ۳ استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی کارخانه را ترک کرده بود اما رنر از نیروگاه آهنین مشهور ۱۰ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی M5 E60 در آن استفاده کرده است. نکته احساس‌برانگیز اینکه شرکت موردبحث به خروجی استوک این پیشرانه بزرگ نیز اکتفا نکرده و با اعمال تغییراتی در آن قدرتش را به ۶۲۵ اسب بخار رسانده است.

سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ VANOS نیز حذف شده تا این پیشرانه قدرت و گشتاور بیشتری را در دورهای پایین ارائه کند. قلب آهنین این بی‌ام‌و M3 E30 هم‌اکنون از ورودی هوای فیبر کربنی سود می‌برد. البته باید دانست قرار دادن این پیشرانه در زیر کاپوت M3 کار راحتی نبوده و رنر تلاش‌های زیادی را انجام داده است. البته این شرکت می‌گوید درصورتی‌که مشتریان خواهان قدرت بیشتری باشند این کار را انجام خواهد داد.

پیشرانه ۱۰ سیلندر M5 تنها چیزی نیست که M3 E30 را به خودرویی خاص تبدیل می‌کند. برای مثال می‌توان به رینگ‌های دیسک مانند با آئرودینامیک بالا اشاره کرد که با دست رنگ‌آمیزی شده‌اند و لاستیک‌های یوکوهاما نیز آن‌ها را در آغوش می‌گیرند. این رینگ‌ها هماهنگی فوق‌العاده‌ای با ظاهر بی‌ام‌و دارند و رنگ آبی نقره‌ای متالیک نیز بر جذابیت‌های آن می‌افزاید.

همانند بسیاری از خودروهای بازسازی شده و ارتقا یافته سطح بالا، رنر دگرگونی کاملی را برای M3 در نظر گرفته و تمامی قطعات آن را جدا کرده تا مطمئن شود هیچ‌کدام از بخش‌ها بدون بهبود باقی نخواهند ماند. واضح است که چنین پروژه‌ای قیمت بالایی دارد و رنر نیز برای بی‌ام‌و M3 E30 خود قیمت قابل‌توجه ۳۵۰ هزار دلار را تعیین می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره