برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«فورد GT» مخصوص پیست به یاد لمان ۱۹۶۷ معرفی شد

منبع
پدال
بروزرسانی
«فورد GT» مخصوص پیست به یاد لمان ۱۹۶۷ معرفی شد

پدال/ نسخه‌ی MK IV از فورد GT تیراژ تولید محدود به ۶۷ دستگاه دارد. این مدل برای رانندگی در پیست ساخته شده و ۱/۷ میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

قهرمانی فورد در لمان ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷، بخشی مهم از تاریخ خودروسازی امریکا است. سال ۱۹۶۶، سه دستگاه فورد GT40 MKII  مجهز به موتور ۷ لیتر V8 توانستند رده‌های اول و دوم و سوم لمان ۲۴ ساعته را کسب کنند. سال بعد، فورد GT40 MKIV به قهرمانی لمان رسید و خودروهای فورد، جایگاه دوم و سوم را فتح کردند.

فورد به یادبود GT40 MKIV ساخت ۱۹۶۷، خودرویی ویژه معرفی کرده است. این مدل GT MKIV نام دارد و از نظر توانایی فنی، برتری‌هایی نسبت به مدل استاندارد جاده خواهد داشت.

حدود یک ماه پیش، فورد GT LM ادیشن به عنوان محصولی تولید محدود و قابل استفاده در معابر شهری معرفی شد. حالا فورد مدعی ساخت خودرویی جدید است که قدرت و گشتاور بیشتری دارد؛ اما صرفا برای رانندگی در پیست خواهد بود. مشخصات فنی GT MKIV هنوز مشخص نیست؛ درحالی‌که فورد GT LM از پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتر اکوبوست توئین توربوشارژ، ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن‌متر  گشتاور می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود که فورد GT LM در زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت داشته باشد.

مهم‌ترین تفاوت GT MKIV با نسخه‌ی معمولی فورد GT، کشیدگی بیشتر شاسی و فاصله‌ی محورها است. با این شرایط، مدل مخصوص پیست فرمان‌پذیری بهتری خواهد داشت. همچنین به لطف بال عقب بزرگ‌تر، افزایش نیروی عمود برسطح و امکان رانندگی در سرعت‌های بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم خواهد شد.

نصب چراغ‌های تخت LED و حذف آینه‌های جانبی، دیگر موضوع مهم در GT MKIV است. چرخ‌های مسطح، کیت بدنه‌ی آیرودینامیک و سیستم تعلیق کم‌ارتفاع نیز مخصوص این خودرو طراحی شده‌اند. براساس اخبار غیررسمی، احتمالا فوردGT MKIV با قدرت ۸۰۰ اسب بخار و قیمت ۱/۷ میلیون دلار به کلکسیونرهای خاص و مشتریان ویژه‌ی فورد فروخته می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره