برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«لامبورگینی اونتادور» توئین توربو با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت، قاتل هایپرکارها!

منبع
پدال
بروزرسانی
«لامبورگینی اونتادور» توئین توربو با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت، قاتل هایپرکارها!

پدال/ موتور یک اونتادور SV که در حالت استاندارد ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد به دو توربوشارژ مجهز شده و حالا بیش از ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

لامبورگینی اونتادور SV یا سوپرولوچه در تعداد محدودی ساخته شده و بنابراین خودروی ارزشمندی است ولی این موضوع مانع مالک یکی از نمونه‌های این سوپرکار جذاب ایتالیایی از انجام یک سری تغییرات قابل‌توجه در آن نشده است. پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور SV به‌صورت استاندارد ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به‌خودی‌خود رقم بسیار چشمگیری است ولی در دنیایی که سوپرکارهای توربوشارژ و هیبریدی فراری و مک‌لارن به‌راحتی می‌توانند اونتادور را پشت سر بگذارند، قدرت کمی به نظر می‌رسد.

این اونتادور خاص اما احتمالاً می‌تواند قوی‌ترین رقبای خود مثل فراری SF90 استراداله را مغلوب کند زیرا موتور V12 آن به دو توربوشارژر مجهز شده است. هرچند نمی‌دانیم این کار توسط چه شرکتی صورت گرفته است اما ظاهراً خروجی موتور را به ۱۲۵۰ اسب بخار رسانده است. چیزی که این رقم را چشمگیرتر می‌کند این است که ۱۲۵۰ اسب بخار روی چرخ‌ها ثبت شده که یعنی خود پیشرانه احتمالاً بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این رقم تقریباً دو برابر قدرت استاندارد اونتادور SV است.

این اونتادور قدرتمند در ظاهر نیز با رینگ‌های جدید ساخت Strasse متمایز شده است. این رینگ‌ها که سری کربنی فوق سبک CL5R نام دارند، در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی هستند. رینگ‌های جدید اونتادور موردبحث به رنگ مشکی مات با پرچ‌های قرمز و تک پیچ‌های مرکزی قرمزرنگ هستند. البته تجهیز خودروهایی مثل اونتادور SV به رینگ‌های افترمارکتی ممکن است اضافه‌کاری به نظر برسد اما در این مورد، رینگ‌های جدید کاملاً مناسب خودرو هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar