برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«فاو بستیون ژیائوما»، خودروی کوچک برقی روباز با ظاهر جالب

منبع
چرخان
بروزرسانی
«فاو بستیون ژیائوما»، خودروی کوچک برقی روباز با ظاهر جالب

چرخان/ در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 برند بستیون متعلق به شرکت فاو از خودرویی بنام ژیائوما (Xiaoma) رونمایی کرده است. این خودرو یک هاچ‌بک الکتریکی کوچک چهارنفره است که به وولینگ مینی EV شباهت دارد. بستیون نسخه کانورتیبل یا روباز دونفره این خودرو را هم تولید کرده است.

ژیائوما ظاهری مربعی دارد که مشابه آن‌ها در مدل‌های الکتریکی کوچک چینی زیاد دیده‌ایم. بستیون در این خودرو بدنه دورنگ و طراحی سقف شناور را به کار برده است که زیبایی آن را بیشتر می‌کند. در جلوی خودرو شاهد نمایی کاملاً بسته و فاقد جلوپنجره هستیم. چراغ‌های جلو که ترکیبی از دایره و مربع هستند نیز در یک قسمت بزرگ سفیدرنگ جای گرفته‌اند درحالی‌که در پایین هم تریم‌های بیضی‌شکل سفیدرنگ دیده می‌شود.

ازآنجایی‌که ژیائوما خودرویی روباز است، در آن ستون‌های A قطور و محافظ‌های واژگونی پشت سر سرنشینان دیده می‌شود که سفیدرنگ هستند. همچنین دهانه گلگیرها کمی برجسته کار شده و زیر آن‌ها رینگ‌هایی با طراحی ساده و کلاسیک دیده می‌شود. طراحی کلی عقب خودرو هم با چراغ‌های مربعی و تریم‌های سفیدرنگ مشابه جلو است. هرچند ابعاد این خودرو هنوز اعلام نشده اما باید شبیه مدل‌هایی مثل وولینگ مینی EV و جیلی پاندا باشد.

بستیون در داخل ژیائوما از رنگ‌های سبز مختلف به همراه رنگ سفید استفاده کرده که حال و هوایی کلاسیک به کابین خودرو بخشیده است. ازجمله دیگر ویژگی‌های این کانورتیبل کوچک چینی هم می‌توان به غربیلک فرمان دو پره، صفحه آمپر دیجیتالی و کنترل‌های فیزیکی روی داشبورد اشاره کرد. بستیون فعلاً اطلاعاتی در مورد قوای محرکه مثل قدرت و ظرفیت باطری این خودرو اعلام نکرده است.

روند تولید این خودروهای کوچک برقی در چین در سال 2020 با معرفی وولینگ مینی EV آغاز شد. این خودرو در بازار بسیار موفق عمل کرد و به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی چین تبدیل شد. به همین دلیل، دیگر شرکت‌ها نیز اقدام به ساخت این خودروها کردند که چری QQ بستنی، دانگ‌فنگ فنگ‌گوانگ مینی EV و جیلی پاندا ازجمله آن‌ها هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره