برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

درگ «رنجروور اسپرت» جدید و «مرسدس GLE53» با نتیجه‌ای نزدیک

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ در مسابقهٔ درگ، رنجروور اسپرت P530 با پیشرانه هشت سیلندر ۵۳۰ اسب بخاری سریع‌تر خواهد بود یا مرسدس GLE53 با موتور شش سیلندر ۴۳۵ اسب بخاری؟

رنجروور اسپرت SVR در راه است و به‌زودی در ۳۱ می برابر با ۱۰ خرداد رونمایی خواهد شد اما تا آن زمان، نسخهٔ P530 قوی‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود؛ اما این شاسی‌بلند بریتانیایی چقدر سریع است؟ به لطف مسابقهٔ درگ با یک رقیب آلمانی می‌توانیم پاسخ این سؤال را بفهمیم. در این ویدئو از سم کارلیجن، رنجروور اسپرت P530 در برابر مرسدس GLE53 AMG قرار گرفته است. این مرسدس هم قوی‌ترین عضو خانوادهٔ خود نیست و بنابراین رقیبی عالی برای شاسی‌بلند بریتانیایی‌ها محسوب می‌شود. پیش از پرداختن به ویدئو اما بیایید نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم.

رنجروور اسپرت P530 از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. روی کاغذ شاسی‌بلند میان سایز لندروور می‌تواند ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. در مقابل، GLE53 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نسخه که یک پله پایین‌تر از GLE63 هشت سیلندر قرار می‌گیرد، برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۵.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

خب با توجه به این اعداد و ارقام فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز درگ خواهد شد؟ ما نمی‌خواهیم نتیجه را لو دهیم و صرفاً زمان‌هایی که خودروها در ۴۰۰ متر ثبت کردند را اعلام می‌کنیم. برندهٔ مسابقهٔ زمان ۱۲.۹ ثانیه را ثبت کرد درحالی‌که بازنده ۰.۳ ثانیه کندتر بود.

 

مرسدس GLE53 AMG

رنجروور اسپرت P530

پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توربو۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۴۳۵ اسب بخار۵۳۰ اسب بخار
گشتاور۵۲۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۴۱۴ کیلوگرم۲۴۲۸ کیلوگرم

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar