برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«ترامپچی E9»، مینی‌ون لوکس و گران‌قیمت چینی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«ترامپچی E9»، مینی‌ون لوکس و گران‌قیمت چینی

آخرین خودرو/ ترامپچی E9 جدید ترین محصول گروه گک (GAC group) در بازار چین است که در کلاس MPV قرار دارد. این خودرو هم بسیار لوکس است و هم قیمت بالایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که ترامپچی یکی از برندهای زیرمجموعه گروه گک است که در سال 2010 تاسیس شد. گروه گک یکی از بزرگ ترین گروه های تولید کننده خودرو در چین به حساب می آید که سابقه همکاری در تولید تویوتا، میتسوبیشی و هوندا را دارد. از این بین رابطه گروه گک با تویوتا در طول سال ها بسیار نزدیک بوده و به همین دلیل نشان های گک در بین چینی ها همیشه نماد کیفیت برتر را داشته اند. حالا این گروه جدید ترین محصول خود را با پیشرانه پلاگین هیبرید و با نشان ترامپچی روانه بازار کرده است که قیمت پایه 47 هزار دلاری دارد.

طراحی ترامپچی E9
ترامپچی E9 در رده مینی ون یا MPV قرار می گیرد اما طراحی بسیار جذاب و مدرنی دارد. در جلو چراغ های تمام ال ای دی را داریم که طرح بال را دارند و جلوپنجره بدون فریم طراحی شده است. طراحی چراغ های عقب هم سبک چراغ های جلو را دارد و خطوط موربی را در کناره بدنه می بینیم که باعث شده این مینی ون قدرتمند تر بنظر برسد. البته طراحی در نسخه خاص گرند مستر به اوج می رسد. در این نسخه قطعات کرومی اضافه می شوند و طرح جلوپنجره هم آبشاری است و رنگ کرومی دارد.

این MPV در واقع بر اساس مینی ون M8 از برند گک ساخته شده و بر همین اساس ابعادی نزدیک به آن خودرو را دارد. ترامپچی E9 طول 5,193 میلیمتر، عرض 1,893 میلیمتر، ارتفاع 1,823 میلیمتر و فاصله محوری 3,070 میلیمتری دارد. تمام نسخه های ترامپچی E9 رینگ های 18 اینچی را دارند و سیستم تعلیق در این MPV از نوع الکترومگنتیک است تا سواری نرمی را در این خودرو تجربه کنید.

کابین ترامپچی E9
در داخل (نسخه فول) به سبک خودروهای سری EQ مرسدس بنز سه صفحه نمایش را در قسمت جلو داریم. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و دو صفحه نمایش دیگر (14.6 و 12.3 اینچی) سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه مخصوص شاگرد را در دسترس قرار می دهند. صندلی های ردیف دوم بصورت کاپیتانی طراحی شده اند یعنی ترکیب دوتایی دارند. روی زیرآرنجی هر کدام از این صندلی ها به سبک ب ام و سری 7 جدید، یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی را برای کنترل آپشن ها داریم که به عنوان یک خودروی چینی بسیار مدرن و جذاب بنظر می رسد. یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی هم روی سقف کار شده تا همه چیز در عقب کابین شبیه به سری 7 جدید شده باشد. سیستم صوتی ترامپچی E9 از نشان یاماها ژاپن است و کیفیت قابل قبولی دارد و ردیف سوم این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده و امکانات دو ردیف دیگر را در آن نمی بینیم. 

در این MPV پلاگین هیبرید لوکس امکانات جذابی مثل دوربین 360 درجه، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، سردکن و ماساژور صندلی های ردیف دوم، رادار خطی و نقطه کور، دوربین ثبت وقایع، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری و ... بصورت استاندارد دیده می شوند و آپشن های بیشتر و لوکس تر در تریم های بالاتر ارائه می شوند.

مشخصات فنی ترامپچی E9
این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ بنزینی 4 سیلندر مجهز است که توان تولید نهایت قدرت 190 اسب بخار و نهایت شتاور 330 نیوتن متر را دارد. در کنار این موتور بنزینی یک پیشرانه برقی هم قرار می گیرد که خروجی 182 اسب بخار و 300 نیوتن متر را دارد. در مجموع بصورت ترکیبی نهایت قدرت 373 اسب بخار و نهایت گشتاور 630 نیوتن متر را در این MPV خواهیم داشت و با این قدرت و گشتاور ترامپچی E9 در تنها 8.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. ظرفیت پک باتری 25.57 کیلووات ساعت است و در حالت برقی می توان مسافت 106 کیلومتر را پیمود. میزان پیمایش در حالت ترکیبی هم 1,032 کیلومتر است. شارژ کامل باتری با برق مستقیم 30 دقیقه زمان می برد و مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

قیمت پایه ترامپچی E9 در بازار چین حدود 47 هزار دلار است و در نسخه فول قیمت به 55 هزار دلار می رسد. با این قیمت رقبایی مثل وویه دریمر، سایک مکسوس میفا 9 و بی وای دی دنزا D9 را در برابر این خودرو به عنوان رقیب می بینیم که با مشخصاتی که گفته شد، ترامپچی E9 یک تحدید برای همه آن ها محسوب می شود.

نویسنده : محمدرضا پاداش

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir