برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

سدان برقی و اقتصادی «وولینگ» معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
سدان برقی و اقتصادی «وولینگ» معرفی شد

آخرین خودرو/ وولینگ استارلایت جدیدترین محصول نشان چینی وولینگ است. یک سدان اقتصادی و برقی سازی شده است که قیمتی اقتصادی هم دارد.

در ۱۴ آگوست، وولینگ (Wuling) از تصاویر رسمی خودرویی که قبلاً هرگز ندیده بودیم، رونمایی کرد. این یک سدان به نام وولینگ استارلایت (Wuling Starlight) است و در انواع تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. ارائه رسمی در سه ماهه چهارم سال است.

در همین زمان، رگولاتور دولتی تحت نظر وزارت صنعت عکس ها و مشخصات استارلایت را منتشر کرد، بنابراین اطلاعات بیشتری در مورد سدان جدید از شرکت سرمایه گذاری مشترک SAIC-GM-Wuling (SGMW) داریم. این اقدامی هوشمندانه توسط وولینگ است که تصاویر رسمی را بلافاصله پس از افشای وزارت صنعت چین منتشر می کند، زیرا عکس‌های وزارت صنعت معمولاً چندان جذاب و با جزئیات نیستند.

مشخصات فنی وولینگ استارلایت
استارلایت یک خودروی ۵ نفره با زبان طراحی جدید وولینگ  و با ابعاد ۴۸۳۵/۱۸۶۰/۱۵۱۵ میلی متر است و فاصله بین دو محور نیز ۲,۸۰۰ میلی متر است. دارای چرخ های ۱۸ اینچی و لاستیک های ۲۱۵/۵۰ است. وولینگ استارلایت از نوع تمام الکتریکی دارای طراحی جلو پنجره بسته و موتور ۱۰۰ کیلو واتی (۱۳۴ اسب بخاری) TZ180XS2A0 از شرکت Inboer Electric Co در ژوهای است. حداکثر سرعت به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده  و وزن آن تنها ۱۶۰۰ کیلوگرم است. باتری LFP است و ظرفیت آن هنوز مشخص نشده است.

وولینگ استارلایت از نوع پلاگین هیبرید دارای ورودی هوای مشبک در جلو پنجره است و از  یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری، مدل LBG، از شرکت توسعه فناوری Saike در لیوژو نیرو می‌گیرد. حداکثر توان خروجی ۷۸ کیلو وات (۱۰۴ اسب بخار) و سرعت آن به ۱۴۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. وزن نوع پلاگین هیبرید ۱۶۹۵ کیلوگرم است.

طراحی ظاهری
از نمای جلو، نوع تمام الکتریکی کمی شبیه به دیپال SL03 است، به خصوص چراغ های جلو، در حالی که نوع پلاگین هیبرید  بیشتر شبیه چراغ های جلوی سبک Xpeng و از نوع به هم پیوسته است. در قسمت عقب، نوع تمام هیبرید و پلاگین هیبرید بسیار شبیه به هم به نظر می رسند، زیرا اگزوزهای موجود در نوع پلاگین هیبرید به خوبی پنهان شده اند. همچنین نمای عقب و طرح چراغ های پیوسته ، یاد آور چراغ های عقب هیوندای سوناتا است، با این فرق که پیوستگی چراغ های عقب سوناتا از قسمت پایین و پیوستگی چراغ های استارلایت از بالا می باشد.

اهداف رقابتی شرکت
شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایالات متحده و چین (SGMW) ، که مسئول ساخت خودروی الکتریکی پر فروش ووولینگ مینی (Wulling Mini) است ،  به این موفقیت‌ های خود اکتفا نکرده و یک حمله در زمینه خودروهای الکتریکی را که در چند ماه گذشته شاهد آن بودیم، تدارک دیده است. در ماه مارس، این شرکت خودروی الکتریکی ۸۷۰۰ دلاری وولینگ بینگو ( Bingo) را برای رقابت با بی وای دی سیگال (Seagull) رونمایی کرد. تحت نام تجاری دیگرشان، بائوجون ، زیبا ترین خودروی برقی را که در این مدت زمان دیده ‌ایم تولید کردند یعنی آفرود شهری بائوجون یپ (Yep) . و تنها چند روز پیش ، بائوجون کلود (Cloud) برای رقابت با بی وای دی دلفین (Dolphin) و فولکس واگن ID.3 وارد بازار شد. بله، درست خواندید، با وجود اینکه کلود از ۱۳,۲۰۰ دلار آمریکا شروع می شود، ولی با ID.3 رقابت می کند که پس از چندین دور تخفیف اکنون ۱۶۵۰۰ دلار در چین قیمت دارد.

این خودروی الکتریکی در کارخانه های SGMW در چونگ کینگ، لیوژو و چینگدائو تولید خواهد شد. قیمت استارلایت هنوز فاش نشده است. این در حالی است که جنگ قیمت همچنان در چین ادامه دارد، و باید منتظر بود تا ببینیم وولینگ قیمت نهایی را چه قدر اعلام می کند. انتظار می رود قیمت آن حدود ۲۰,۰۰۰ دلار باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir