برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«هیوندای استارگیزر X»، ترکیب کراس‌اوور و مینی‌ون با قیمت اقتصادی

منبع
پدال
بروزرسانی
«هیوندای استارگیزر X»، ترکیب کراس‌اوور و مینی‌ون با قیمت اقتصادی

پدال/ هیوندای استارگیزر X مینی‌ون سه ردیفه‌ای با حال و هوای کراس‌اوور است که با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در بازارهای آسیای شرقی عرضه می‌شود.

هیوندای استارگیزر مینی‌ون سه ردیفهٔ ارزان‌قیمتی است که در بازارهای شرق آسیا مثل اندونزی، ویتنام و تایلند عرضه می‌شود. حال سازندهٔ کره‌ای نسخهٔ جدیدی از این مینی‌ون را با الهام از کراس‌اوورها نام استارگیزر X معرفی کرده است تا با میتسوبیشی اکسپندر کراس رقابت کند. استارگیزر X یک سال پس از معرفی نسخهٔ معمولی خود، در نمایشگاه خودروی اندونزی ۲۰۲۳ رونمایی شده است.

این نسخه همان ویژگی‌های استارگیزر معمولی مثل نوار LED سراسری جلو را حفظ کرده اما چند عنصر ماجراجویانهٔ برگرفته از دنیای کراس‌اوورها را به آن افزوده است. در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره‌ای عریض با تریم کرومی و تریم مشکی در اطراف چراغ‌های جلو هستیم درحالی‌که در قسمت جانبی روکش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و روی رکاب‌ها به همراه رینگ‌های ۱۷ اینچی دورنگ و ریل‌های سقفی جلب‌توجه می‌کند. اسپویلر روی سقف و سپر جدید با صفحهٔ محافظ و پلاستیک رنگ نشده هم از ویژگی‌های عقب استارگیزر X هستند.

این مینی‌ون کراس ۴,۴۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۱۵ میلی‌متر عرض و ۱,۷۱۰ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ سخاوتمندانهٔ ۲۰۰ میلی‌متری آن از زمین، ۱۵ میلی‌متر از نسخهٔ معمولی بیشتر است. این افزایش ارتفاع و روکش‌های پلاستیکی محافظ تنها ویژگی‌های استارگیزر X هستند که تأثیر مثبتی در رانندگی‌های آفرود خواهند داشت زیرا این ماشین همچنان صرفاً دیفرانسیل جلو باقی مانده است.

همچنین طبیعتاً این نسخه از لحاظ فنی هم هیچ تفاوتی با استارگیزر معمولی ندارد. این یعنی نسخهٔ کراس مینی‌ون هیوندای همچنان با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا CVT قابل انتخاب خواهد بود.

استارگیزر در داخل بسته به اینکه با صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم انتخاب شود یا نه، به‌صورت شش یا هفت‌نفره تولید خواهد شد و تجهیزات آن شامل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی، نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه آمپر، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی Bose، چند سیستم کمک‌راننده و صندلی‌های چرم مصنوعی با دوخت قرمزرنگ می‌شود. صندوق بار خودرو در حالت عادی ۲۰۰ لیتر ظرفیت دارد اما با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به ۵۸۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

هیوندای استارگیزر X هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۳۳۸.۶ هزار روپیه معادل ۲۲,۱۶۰ دلار در اندونزی عرضه می‌شود. قیمت پایهٔ نسخهٔ معمولی این ماشین اما کمتر بوده و از ۲۵۹.۶ روپیه معادل ۱۷ هزار دلار آغاز می‌شود زیرا استارگیزر معمولی در تیپ‌های ارزان‌تر با تجهیزات کمتری نسبت به همتای کراس خود ارائه می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره