برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی «وولینگ مینی EV کابریو»، کوچک‌ترین خودروی روباز جهان

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی «وولینگ مینی EV کابریو»، کوچک‌ترین خودروی روباز جهان

پدال/ وولینگ مینی EV کابریو با تنها ۳ متر طول و قیمت ۱۴ هزار دلار، ارزان‌ترین و کوچک‌ترین خودروی جهان به‌حساب می‌آید که البته فقط در چین عرضه می‌شود.

هرچند خودروهای الکتریکی این روزها بسیار فراگیر شده‌اند اما بخش کانورتیبل‌های برقی کاملاً مغفول باقی‌مانده است تا جایی که در حال حاضر، ام‌جی سایبراستر تنها خودروی الکتریکی روباز بازار محسوب می‌شود. بااین‌حال، کسانی که در چین زندگی می‌کنند، گزینهٔ دیگری هم خواهند داشت. این خودرو درواقع کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کابریولت جهان محسوب می‌شود.

این خودرو مینی EV نام دارد و محصول شرکت چینی وولینگ است. مینی EV در سال ۲۰۲۰ ابتدا به‌صورت هاچ‌بک معرفی شد و سال گذشته به سومین خودروی الکتریکی پرفروش جهان تبدیل شد. این هاچ‌بک کوچک چینی، با فروش ۴۴۳,۴۰۰ دستگاه، حتی از تسلا مدل ۳ هم فروش بیشتری داشته است. سپس وولینگ در اواسط سال ۲۰۲۲، نسخهٔ کابریولت مینی EV را معرفی کرد درحالی‌که پیش‌نمایش این نسخه ابتدا با رونمایی از کانسپتی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ ارائه شده بود. این ماشین با قیمت ۱۴ هزار دلار، ارزان‌ترین خودروی روباز جهان محسوب می‌شود. برای مقایسه، ارزان‌ترین کابریولت بازار آمریکا مزدا MX-5 است که نزدیک به ۳۰ هزار دلار قیمت دارد. بااین‌حال، متأسفانه مینی EV فقط در چین عرضه می‌شود.

مینی EV کابریو از لحاظ طراحی تغییر خاصی را نسبت به نسخهٔ هاچ‌بک خود تجربه نکرده و هنوز هم همان تناسبات عجیب را دارد که روی رینگ‌های ۱۲ اینچی قرار گرفته است. این ماشین با ۳,۰۵۹ میلی‌متر طول، ۱,۵۲۱ میلی‌متر عرض و ۱,۶۱۴ میلی‌متر، بسیار کوچک است و محورهای آن از هم تنها ۲,۰۱۰ میلی‌متر فاصله دارند. برخلاف مینی EV هاچ‌بک، نسخهٔ روباز فقط با دو صندلی ارائه می‌شود و صندوق بار بسیار عجیبی دارد که از بیرون خودرو قابل‌دسترسی نیست. این اما تنها ویژگی عجیب مینی EV کابریو نیست زیرا برای روشن کردن این خودروی الکتریکی، به سوئیچ واقعی نیاز است و علیرغم برخورداری از بلوتوث و سه پورت USB، همچنان روی کنسول خود یک رادیوی قدیمی دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره