برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«X33 کراس» اتوماتیک چه تفاوت هایی با نسخه دنده ای دارد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«X33 کراس» اتوماتیک چه تفاوت هایی با نسخه دنده ای دارد؟

آخرین خودرو/ X33 کراس محصول جدید مدیران خودرو است که در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار آمده است. اما تفاوت X33 کراس اتوماتیک با دنده ای چیست؟

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

گروه مدیران خودرو اخیرا از محصول خود یعنی X33 کراس رونمایی کرده و این خودرو را در دو تیپ اتوماتیک و دنده ای (MT) عرضه می کند که با اینکه این دو محصول به لحاظ طراحی ظاهری مشابه یکدیگر هستند اما از جنبه های مختلف، تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. اما قبل از اینکه به تفاوت های این محصول را بررسی کنیم بهتر است تا ابتدا با این محصول آشنایی بیشتری داشته باشیم.

ام وی ام X33 کراس در حقیقت همان چری اومودا C3 است که بر اساس پلتفرم ام وی ام X22 پرو تولید و در سال ۲۰۲۳ وارد بازار های جهانی شده و از این حیث خودرویی جدید و بروز به حساب می آید. همانطور که گفته شد مدیران خودرو این محصول را در تیپ با گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی عرضه کرده است که به جز این مورد در بخش های دیگری نیز تفاوت دارند و در اصل X33 کراس MT دارای امکانات کمتری نسبت به X33 کراس با گیربکس اتوماتیک است. در ادامه تفاوت این دو محصول را از جهات مختلف بررسی خواهیم کرد.

تنها تفاوت در طراحی بیرونی
در بخش  ظاهری هر دو نسخه دارای چهره ای بروز و به نسبت اسپرت و جوان پسندانه هستند که مزیت بزرگی برای این خودرو محسوب می شود اما همانند X22 PRO MT ، در نسخه دنده ای X33 کراس از چراغ های هالوژن به عنوان چراغ های اصلی استفاده شده در حالی که در نسخه اتوماتیک چراغ های اصلی نیز دارای فناوری LED هستند.

تفاوت دو نسخه در کابین و امکانات
در بخش طراحی داخلی نیز نسخه های اتوماتیک و دنده ای X33 کراس شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند اما با بررسی دقیق میان این دو خودرو می توان به تفاوت های میان این دو محصول پی برد. اولین مورد از تفاوت های داخل کابین X33 کراس مربوط به نورپردازی داخل کابین است که در نسخه اتوماتیک این خودرو دیده می شود اما در نسخه دنده ای چنین آپشنی وجود ندارد. دومین مورد مربوط به استارت دکمه ای است که در نسخه اتوماتیک X33 کراس قرار داده شده است ولی جای خالی آن در نسخه دنده ای احساس می شود.

تفاوت های فنی در دو نسخه X33 کراس
اما مهم ترین تفاوت میان دو نسخه X33 کراس مربوط به جنبه و مشخصات فنی این دو خودرو است. نسخه اتوماتیک X33 کراس از یک پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ بهره می برد که می تواند نهایت قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۵۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۹ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند که این پیشرانه گشتاور بیشتری را نسبت به نسخه دنده دستی X33 کراس تولید می کند. اما در طرف مقابل X33 کراس MT یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی را در زیر کاپوت خود جای داده است که می تواند روی هم رفته ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند که این پیشرانه استهلاک پایین تری نسبت به نسخه اتوماتیک دارد.

در هر حال X33 کراس در هر دو نسخه، محصولی است که در کنار ظاهر بروز خود امکانات قابل قبولی را دارد و با توجه به قیمت خود می تواند فروش بسیار خوبی را تجربه کند. اما نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ به نظر شما نسخه دنده ای بهتر است یا اتوماتیک؟

ویدیوی معرفی ام وی ام X33 کراس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir