برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بی ام و M3 نسل G80 تیونینگ رکورد ۴۰۰ متر دنیا را شکست!

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ بی‌ام‌و M3 نسل G80 تیونینگ شده توسط شرکت M لایف اتو توانست مسافت ۴۰۰ متر را با زمان ۸.۵۶ ثانیه طی کرده و رکورد جدیدی را ثبت کند.

استفاده از توربوهای بزرگ روی محصولات بی‌ام‌و محبوبیت زیادی دارد و پلتفرم G8X نیز ثابت کرده در بحث تیونینگ قابلیت‌های بسیار وسیعی را در اختیار شرکت‌ها و مالکان قرار خواهد داد. به همین خاطر است که شاهد تیونینگ مدل‌هایی با دو برابر قدرت ۴۷۳ اسب بخار نسخه استوک این خودرو هستیم. همه‌چیز به قابلیت ارتقای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری S58 بی‌ام‌و مربوط می‌شود که از دو توربوی نسبتاً کوچک در حالت استاندارد استفاده می‌کند؛ اما در زمان تیونینگ این نیروگاه آهنین باید به خوبی بدانید که قرار است چه‌کاری انجام دهید و شرکت یاد شده نیز قبلاً سابقه تعویض سیستم ترمز، سیستم تعلیق و قوای محرکه سری ۵ نسل F90 و برخی مدل‌های دیگر را داشته است.

اما زمانی که به دنبال ثبت رکوردهای جهانی باشید قابلیت اطمینان اهمیت زیادی نخواهد داشت و بی‌ام‌و M3 نسل G80 نیز در تست‌ها بوست ۴۲ psi را ثبت کرده است. با توجه به زمان یاد شده و سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت خودرو هنگام عبور از خط پایان، واضح است که این هیولا چه توانایی‌های دارد. خودروی موردبحث همچون رکورد صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را با زمان ۱.۶ ثانیه شکسته و برای رسیدن از سرعت ۹۶ به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت هم فقط به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز داشته است که آن‌هم یک رکورد تحسین‌برانگیز دیگر است.

تیونرها معمولاً علاقه‌ای به صحبت کردن درباره کارهایی که روی پروژه‌های خود انجام داده‌اند ندارند و اگرچه ما دوست داشتیم مشخصات دقیق این بی‌ام‌و M3 نسل G80 را بدانیم اما برخی جزئیات منتشر شده‌اند. این هیولا از توربوی جدید و بزرگ، گیربکس مرحله ۳ افترمارکتی با مبدل مسابقه‌ای، لاستیک‌های میکی تامپسون با رینگ‌های درگ سبک‌وزن و همچنین برخی قطعات دیگر سود می‌برد. برنامه نرم‌افزاری جدید را نیز باید به این لیست اضافه کرد.

ما همچنین می‌دانیم M3 تیون شده در چرخ‌ها ۷۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که شاید در ویدئوی منتشر شده بیشتر هم باشد اما همان‌طور که می‌دانید قدرت تولیدی پیشرانه همه‌چیز نیست و زیاده‌روی در این زمینه می‌تواند رکوردزنی را با شکست مواجه کند. باید به این نکته اشاره کرد که در انتهای رکوردگیری شاهد انتشار دود عظیمی بودیم که به انفجار تانک مایع خنک کننده مربوط می‌شود. M لایف اتو می‌گوید خودروی یاد شده در آینده دوباره رکوردهای دیگری را ثبت خواهد کرد.

اگرچه M3 همیشه به خاطر هندلینگ خود شناخته شده اما استفاده از توربو باعث شده این خودرو ظرفیت‌های جدیدی داشته باشد و حتی برخی تیونرها با این خودرو به عملکرد محصولات لامبورگینی رسیده‌اند. اگرچه طرفداران سرسخت بی‌ام‌و این شرکت را به خاطر قوای محرکه برقی نخواهند بخشید اما عصری که در آن زندگی می‌کنیم کاملاً تغییر کرده است. امیدواریم تیونرهایی همچون M لایف اتو توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز را همچنان ادامه دهند. در نهایت باید گفت تیونر یاد شده به دنبال چالش‌های جدید است و می‌خواهد مسافت ۴۰۰ متر را در حوالی ۷ ثانیه طی کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره