برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

«ام وی ام X55 پرو» را بهتر بشناسید

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«ام وی ام X55 پرو» را بهتر بشناسید

آخرین خودرو/ ام وی ام X55 پرو کراس اوور کامپکت مدیران خودرو است که تحت نشان ام وی ام به فروش می رسد. کراس اووری کوچک که امکاناتی قابل قبول دارد.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

درباره ام وی ام X55 پرو
X55 یکی از کراس اوور هایی بود که در سال های عرضه، با اینکه ظاهر خوبی داشت اما با اقبال بسیار زیادی روبرو نشد و فروش چندانی نداشت. اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است.

اما قبل از این که به بررسی این خودرو بپردازیم بهتر است چند نکته درباره این خودرو بدانیم. نام اصلی این خودرو در خارج از ایران چری تیگو ۵X یا تیگو ۴ است و اولین نسل از این خودرو در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شده و تا کنون دو نسخه فیس لیفت از این خودرو به بازار های جهانی معرفی شده است. تولید آخرین نسل از این خودرو در سال ۲۰۲۱ آغاز شده و ما این نسل را با نام X55 پرو می شناسیم. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه
به طور کلی طراحی MVM X55 PRO به نسل قبلی خود وفادار بوده و در بخش طراحی ظاهری شاهد تغییرات اندکی نسبت به نسل قبلی این خودرو هستیم. طراحی نمای جلو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو از الگو های طراحی روز پیروی نمی کند و به طور کلی ظاهر به نسبت ساده ای در این نما دارد. چراغ های اصلی این خودرو درون قاب چشمی شکلی قرار گرفته و طراحی به نسبت قدیمی دارد. جلوپنجره بزرگ این خودرو طراحی کهکشانی دارد که این روزها به امضای محصولات گروه مدیران خودرو بدل شده است. در قسمت سپر این خودرو خطوط قرمز رنگی را قابل مشاهده هستند که اضافه شدن این خطوط جز تغییرات مهم در بخش طراحی ظاهری نسبت به نسل قبلی بوده و در ایجاد چهره ای اسپرت اثر گذار بوده اند.

در نما های جانبی سبک طراحی ساده تر می شود و اِلمان و مشخصه طراحی خاصی را در این قسمت نمی بینیم اما دو عامل باعث می شود تا این سادگی کمتر به چشم بیاید. یکی از این عوامل طراحی خوب و اسپرت رینگ های آلومینیومی X55 پرو است که کالیپر های قرمز رنگ نیز به آن کمک می کند و دیگری خطوط قرمز رنگی است که در پایین درب ها و بر روی فلاپ ها طراحی شده اند و احساس هیجان را به مخاطب انتقال می دهد.

در نمای عقب این خودرو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های عقب این خودرو است که طراحی تا حدی مستطیلی شکل داشته و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو نیز طراحی مناسبی داشته و به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده اند.

مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو
ام وی ام X55 پرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT با ۹ سرعته مصنوعی به چرخ های جلو منتقل کند. X55 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق با اینکه سیستم تعلیق بروزی نیست اما در این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند تا حد بسیاری مانع از انتقال ضربات ناشی از ناهمواری های جاده شود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۱ لیتر است.

برندام وی ام
مدلX55 پرو
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۲
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر
قدرت۱۵۶ اسب بخار
گشتاور۲۳۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکسCVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم
طول۴۳۱۸ میلی متر
عرض۱۸۳۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۶۲ میلی متر
فاصله محوری۲۷۱۰ میلی متر
وزن۱۴۳۹ کیلوگرم
حجم باک۵۱ لیتر
مصرف سوخت۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/۶۰R17
شرکت عرضه کنندهمدیران خودرو
برند نشان مادرچری
کشور سازندهایران - چین

طراحی کابین و امکانات
طراحی داخل کابین ام وی ام X55 Pro بسیار شبیه به دیزاین داخل کابین تیگو ۷ پرو بوده و به نوعی نسخه کوچک شده آن به حساب می آید. در بخش رودری های ایکس ۵۵ پرو شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. جدا از این موارد در بخش رودری از دوخت و خطوط قرمز استفاده شده که با طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو هماهنگ بوده و احساس هیجان را به سرنشینان القا می کند.

در بخش داشبورد X55 پرو نیز از متریال نرم استفاده شده که امتیاز خوبی برای این خودرو به حساب می آید. در بخش بالای داشبورد می توان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را مشاهده کرد که کیفیت و گرافیک قابل قبولی داشته و آپشنی کاربردی به حساب می آید. همانند رودری ها بخش هایی از قسمت های میانی داشبورد به رنگ قرمز در آمده و موجب هماهنگی بیشتر در طراحی داخل کابین شده است. همچنین استفاده از پلاستیک پیانویی نیز به کمک طراحی این بخش آمده و طراحی خوب این قسمت را تکمیل کرده است.

اما طراحی کنسول وسط کمی متفاوت تر است. در بالای کنسول وسط کلید های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه دیده می شود که به صورت لمسی کار شده است. پایین این بخش دارای طراحی و دیزاین مات بوده که احساس خوبی را به سرنشینان می دهد. دسته دنده این خودرو به صورت خلبانی طراحی شده و در کنار آن شارژر بی سیم این خودرو تعبیه شده است. پشت آمپر X55 پرو از نوع دیجیتالی بوده و گرافیک آن به تناسب حالت های مختلف رانندگی تغییر می کند و نمای جالب و قابل توجهی را به وجود می آورد.

فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی بوده و میزان سفتی و نرمی آن با  توجه به سرعت و حالت رانندگی تغییر می کند. جدا از این موارد ستون فرمان در ۴ جهت قابل تنظیم است که در خودرو های هم رده ایکس ۵۵ پرو کمتر دیده می شود. صندلی های ام وی ام X55 پرو طراحی نیمه اسپرت داشته و در برگیرندگی مناسبی دارند و روکش آنها از جنس چرم مصنوعی  بوده و در قسمت هایی از آن متناسب با دیزاین کابین خودرو از رنگ قرمز استفاده شده است. در کل ام وی ام X55 Pro نسبت به قیمت و رقبای خود طراحی مناسب تری داشته و دیزاین متفاوت تری را به نمایش می گذارد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیاستارت دکمه ای - قابلیت روشن کردن خودرو از روی ریموت - سانروف برقی - نور پردازی کابین - دوربین ۳۶۰ درجه - فرمان کمکی برقی - استارت دکمه ای - تریم داخلی چرم مصنوعی - گرمکن صندلی های جلو - تهویه الکتریکی دستی - صندلی برقی راننده - اپل کار پلی - اندروید اتو - رینگ آلومینیومی - سنسور پایش باد تایرها - فناوری LED چراغ ها - شارژر بی سیم تلفن همراه - ترمز پارک برقی - اتوهلد - سنسور پارک عقب - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - جلو آمپر دیجیتال - سنسور نور - کروز کنترل

مزایا و معایب

مزایاشتاب قابل قبول - پایداری مناسب - کابین به نسبت جادار - امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
معایبمصرف سوخت نه چندان ایده آل - مونتاژ نه چندان دقیق

رقبای ام وی ام X55 پرو
ام وی ام X55 پرو با اینکه ظاهر عجیب و غریبی ندارد اما مشخصات فنی و امکانات قابل قبولی را نسبت به قیمت و رقبایش دارد و همین موضوع می تواند ارزش خرید این خودرو را نسبت به رقبایش بالا ببرد. این خودرو با توجه به به تیپ و کلاس طراحی خود رقبای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فردا SX5، هایما S5، تیگارد X35، چانگان CS35 پلاس و یا حتی زوتی DL5 اشاره کرد.

قیمت بازار و کارخانه

قیمت بازار (۱۴۰۲/۱۰/۲۱)۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۱۰/۲۱)۱,۲۵۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir