برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

معرفی MPV برقی ایران خودرو؛ مینی ونی مخصوص تاکسیرانی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ یکی از محصولات جدیدی که در نمایشگاه شهر ایران معرفی شد، MPV برقی ایران خودرو بود که قرار است به ناوگان تاکسیران اضافه شود.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

دومین محصول برقی ایران خودرو با نام بستیون NAT معرفی شده است. این خودرو در بازار چین و بازار های هدف دیگر با نام های بسترن NAT و بسترن پنتیوم NAT نیز شناخته می شود. نام NAT مخفف عبارت Next Automatic Taxi است که معنای تاکسی اتوماتیک آینده را می دهد و همین نام گذاری نشان می دهد که این خودرو به صورت خاص برای تاکسیرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه داده شده است. MPV برقی ایران خودرو ظاهری عجیب دارد اما مشخصات فنی قابل قبولی را ارائه می دهد.

مشخصات فنی MPV برقی ایران خودرو
MPV برقی ایران خودرو یا همان بستیون NAT به تک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد. پک باتری این MPV ظرفیت ۵۵ کیلووات ساعت را دارد و از نوع لیتیوم فسفات است که با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۱۹ کیلومتر را پیمود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم است که البته این مشخصات برای یک خودرو که قرار است در ناوگان تاکسیرانی استفاده شود، منطقی به نظر می رسد.

کابین و امکانات
بر اساس اطلاعاتی که ایران خودرو از این محصول منتشر کرده است، در این خودرو امکانات نظیر دو کیسه هوای سرنشینان جلو، فرمان کمکی برقی، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، سنسور پایش فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، چراغ های LED، کروز کنترل و اتوهلد دیده می شود که برای کاربری تاکسی، امکانات نسبتا خوبی است. به این نکته هم توجه داشته باشید که در این خودرو درب عقب سمت راست بصورت کشویی طراحی شده تا سوار و پیاده شدن برای مسافران راحت تر باشد.

قبل تر ایران خودرو عنوان کرده بود که آماده انعقاد قرارداد با شهرداری ها برای عرضه خودروهای برقی است. حالا باید دید MPV برقی ایران خودرو چه زمان و در چه شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir