برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ویژگی هایی «فولکس واگن قورباغه‌ ای» را به خودرویی دوست‌ داشتنی تبدیل می‌ کردند

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
ویژگی هایی «فولکس واگن قورباغه‌ ای» را به خودرویی دوست‌ داشتنی تبدیل می‌ کردند

گجت نیوز/ فولکس واگن قورباغه‌ای، خودرویی که روح هر کسی را در اولین دیدار تسخیر می‌کند. اما چه چیزهایی باعث شده خودروی بیتل انقدر جذاب شود؟

جثه کوچک در کنار طراحی ظریف، قالب خودرویی است که قلب میلیاردها انسان را تسخیر نموده و با روح و روان چندین نسل بازی کرده است.

داستان فولکس واگن قورباغه‌ای از سال ۱۹۸۴ آغاز می‌شود؛ زمانی‌که آدولف هیتلر، فرصت چند روزه‌ای به مهندس طراحی خودرو، فردیناند پورشه، برای ساخت این خودرو داد طبق دستور هیتلر، این خودرو بایستی در عین مقرون به‌صرفه بودن، از لحاظ کاربردی نیز برای یک خانواده آلمانی قابل استفاده باشد. در این مطلب شما را با ۷ ویژگی فولکس واگن بیتل که با نام قورباغه‌ای در ایران شناخته می‌شود، آشنا خواهیم کرد.


۷ ویژگی جذاب فولکس واگن قورباغه‌ای

فولکس واگن قورباغه‌ای می‌تواند شنا کند

قطعا یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فولکس واگن، قابلیت شناوری این خودرو است. شناوری این خودرو در درجه اول مربوط به طراحی هوشمندانه است که باعث شده از سایر خودروها متمایز باشد. علت بعدی که می‌توان اشاره کرد، مربوط به بدنه سبک و تماما عایقی است که می‌تواند نسبت به دیگر وسایل نقلیه، زمان بیشتری را روی آب بماند. البته این ویژگی‌ها باعث نمی‌شود تا فولکس واگن برای همیشه روی آب بماند اما حداقل مدت زمانی را اجازه می‌دهد تا شناوری روی آب را تجربه کند.

مدت زمانی که فولکس واگن توانسته روی سطح آب شناور بماند، حدود ۴۲ دقیقه بوده است. البته این احتمال نیز وجود دارد که هدف شرکت در ابتدا شناوری فولکس واگن نبوده و به‌خاطر طراحی احتمالی آن، این ویژگی به‌وجود آمده است. شناوری خودرو، نمی‌تواند کاربرد چندان خاصی در محیط‌های شهری داشته باشد، اما در طبیعت می‌تواند تا رسیدن کمک، جان سرنشینان را حفظ کند.

چراغ راهنمای یک طرفه

در آن زمان که خیابان‌ها به‌اندازه اکنون شلوغ نبودند، خودروها برای اطلاع سایر رانندگان از چراغ‌های راهنمای مختلفی استفاده می‌کردند. فولکس واگن از سال ۱۹۶۰، از نوعی چراغ راهنما به اسم سمافور استفاده کرده است. سمافورها از جهات مختلفی با سایر چراغ‌های راهنما متفاوت هستند. این چراغ‌ها به‌جای نصب روی قسمت جلویی در، به ستون در خودرو متصل هستند که با فعال شدن آن، جهتی که راننده قصد چرخش به آن سمت را دارد، روشن می‌شود.

سمافورها، به‌خاطر طراحی شیکی که داشتند یکی از اصلی‌ترین عامل‌های محبوبیت فولکس واگن به‌شمار می‌روند. با این حال هر خودروی قدیمی که امروزه نیز در جاده‌ها حرکت می‌کند، برای سهولت راننده از تجهیزات مدرن استاندارد استفاده می‌کند. اما سمافورها یکی از ویژگی‌های قابل توجه فولکس واگن قورباغه‌ای است.

جا گلدانی روی داشبورد

شاید کاربرد گلدان در آن زمان همانند بوگیر یا خوشبو کننده‌های امروزی بوده است. بله شرکت سازنده این خودرو، جا گلدانی‌هایی را داخل خودرو تعبیه کرده تا راننده بتواند هر گلی را که دوست دارد، در فولکس واگن خود داشته باشد. این می‌توانست به چندین دلیل مانند زیبایی یا خوشبوکنندگی خودرو باشد.

این گلدان‌های کوچک تقریبا از سال ۱۹۵۰ به خودروها راه یافتند و تا سال ۲۰۱۱ نیز به‌عنوان یک گزینه تزئینی در داخل خودروهایی مانند فولکس واگن استفاده می‌شد.

رانندگی خودرویی که همیشه در جلو چشمتان یک گلدان گل زیبا دارید، می‌تواند تجربه بسیار لذت‌بخشی باشد. این ویژگی، موردی است که قطعا یکی از عوامل جذابیت همیشگی فولکس واگن قورباغه‌ای است.

قیمت متناسب با وضع مالی

عوامل زیادی در کنار هم جمع شده‌اند تا محبوبیت فولکس واگن شکل گرفته است. در بین این عوامل، قیمت پایین خودرو باعث شده تا بسیاری از بین گزینه‌های خرید این وسیله نقلیه چند منظوره را انتخاب کند.

فولکس واگن در سال ۱۹۳۷ با نام فولکس ورک تاسیس شد. منظور از فولکس ورک، شرکت خودروهای مردمی بود که به هدف این شرکت اشاره داشت. فولکس ورک، تاسیس شده بود تا خودروهای قابل اعتماد و در عین حال مقرون به‌صرفه را برای اقشار مختلف بسازد.

پس از ورود فولکس واگن به بازارهای بین‌المللی، بسیاری از افرادی که با توجه به اوضاع مالی نامطلوبشان توان خرید خودرو را نداشتند، توانستند اولین خاطره خودروی خانوادگی خود را با فولکس واگن قورباغه‌ای تجربه کنند. در کنار این موضوع، مقرون به‌صرفه بودن فولکس واگن باعث افت کیفیت آن نشد؛ چراکه سال‌هاست افرادی هستند که به‌جز فولکس واگن قورباغه‌ای، خودروی دیگری را استفاده نمی‌کنند.

طراحی‌های متنوع شیشه عقب

دورانی که فولکس واگن قورباغه‌ای برای اولین بار تولید شد، شیشه عقب بسیار ساده و کوچکی داشت که البته باعث زیبایی طراحی آن شده بود. این طرح شیشه عقب تا سال ۱۹۴۹ ثابت مانده بود و زمانی که برای اولین بار در ایالات متحده عرضه شد، تغییر فولکس واگن قورباغه‌ای اتفاق افتاد و شکل بیضی شیشه‌ عقب از وسط نصف شد.

طراحی شیشه عقب دوباره در سال ۱۹۵۳ تغییر کرده و شکل بیضی سراسری به خود گرفت. این نوع شیشه، دید بهتر و البته زیبایی ظاهری چندین برابر را برای این خودرو فراهم می‌کند. شرکت سازنده نیز همین روند را تا پایان عمر شرکت در پیش گرفت و هر مدل جدید، طراحی شیشه عقب منحصربه‌فرد و خاصی را داشت.

چراغ‌های جلوی گرد

جذابیت عمیق و سیری ناپذیر ظاهر فولکس قورباغه‌ای، علت اصلی محبوبیت این خودرو برای دهه‌ها است. ظاهر حبابی خودرو و البته شکل گرد چراغ‌های جلو، یکی از همین موارد هستند که باعث می‌شود بیننده، از نگاه کردن سیر نشود. در واقع شخصیت فولکس واگن قورباغه‌ای، در چراغ‌های گرد آن نهفته است که گویا با یک فرد کاریزماتیک ارتباط داریم. جزئیات ناچیزی مثل همین شکل چراغ‌ها، در حقیقت جزئیات اصلی فولکس قوباغه‌ای را شکل می‌دهند و همین موارد، برجسته‌ساز جذابیت اصلی این خودرو محسوب می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir