برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

پرداخت هزینه تصمیمات مسئولان از جیب مردم!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
پرداخت هزینه تصمیمات مسئولان از جیب مردم!

آخرین خودرو/ به نظر می رسد با توجه به ماهیت اقتصاد دولتی پرداخت هزینه تصمیمات مسئولان از جیب مردم به یک امر عادی تبدیل شده است و آنها هرگاه که بخواهند بدون در نظر گرفتن وضعیت برنامه های خود را پیش می برند.

به گزارش آخرین خودرو، اظهارات اخیر میرسلیم موج جدیدی از نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است.چرا که این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که باید قیمت بنزین افزایش یافته و به ۲۶ هزار تومان برسد.

وی روز گذشته این نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه سیزدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت گفته است :”بی شک اگر بخواهیم بنزین با کیفیت و استاندارد بالاتری را تولید کنیم باید از برخی مواد افزودنی دیگر و همچنین فرایند پالایش پیچیده‌تری استفاده کرد که این خود هزینه تولید بنزین با کیفیت‌ تر را افزایش می‌دهد و در همه جای دنیا نیز این‌گونه است و هرچه استاندارد و کیفیت بنزین افزایش یابد هزینه آن نیز متعاقبا افزایش خواهد داشت.

میرسلیم افزود: یک بحث مهم این است که مانع سقوط ارزش سوخت شویم، امروز قیمت همه چیز افزایش داشته اما قیمت سوخت را نگه داشته‌ایم. با این حال یکی از مهم‌ترین تلاش‌های ما این است که با به روزر سانی فناوری مورد نیاز در موتور خودروها و به‌ سازی آن‌ها، میزان مصرف این موتورها را بهینه سازی کرده تا بخشی از مصرف سوخت در کشور کاهش یابد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد : میزان مصرف روزانه بنزین در کشور حدود ۱۳۰ میلیون لیتر اما حجم تولید روزانه بنزین در کشور تنها ۱۰۹ میلیون لیتر است. بنابراین برای جلوگیری از قاچاق و همچنین اصلاح الگوی مصرف بنزین باید مبلغ آن به حدود ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد که در حال حاضر این میزان قیمت فعلی با فوب خلیج فارس تفاوت فاحشی دارد.

به گفته وی بنزین باید با قیمت ۹۰ درصد فوب یعنی حدود ۲۶ هزار تومان عرضه شود تا مردم خودرو کم‌مصرف را مطالبه و انتخاب کنند.”

هر چند این نوع اظهار نظرها از سوی وی تازگی نداشته و هرازچندگاهی با سخنانی نغز به ترند روز اخبار بدل می شود.اما از زاویه دیگر نمی توان به آسانی از کنار این گونه سخنان عبور کرد. بیان این گونه نظرات با توجه به فردی که آنها را بر زبان رانده است می تواند نشان از وجود چنین دیدگاهی در بدنه حاکمیت باشد.

البته با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تاکید دولت بعید است که قیمت بنزین دستخوش تغییر شود. اما این مساله از آن دست موضوعاتی است که در نهایت مردم باید تاوان و هزینه ها را پرداخت کنند.

به عبارت بهتر، آیا جنس ثابت نگه داشتن قیمت بنزین با قیمت گذاری دستوری خودرو تفاوتی دارد؟ در هر دو مورد در نهایت این مردم هستند که باید هزینه تصمیم های غیر اقتصادی و غیر منطقی متولیان را پرداخت کنند؟

 آیا زیان انباشته ۱۷۴ هزار میلیارد تومانی از جیب مردم و به نفع سیستم دلالی پرداخت نشده است؟ آیا این مردم بوده اند که با تصمیم ها و راهکارها مانع از واقعی شدن قیمت بنزین شده اند؟ بنابراین پیش از آنکه بخواهند تصمیم یا راهکاری را اتخاذ کرده و بر پیکره اقتصادی کشور ضربات جبران ناپذیری وارد کنند، باید تمام جوانب امر را دیده و بررسی کنند. مردم نباید تاوان اشتباهات مسئولان را پرداخت کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره