برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

قابلیت عجیب خودروی «نیو» را ببینید

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ خودروی نیو ET9 می‌تواند با تکان‌دادن شاسی خود برف‌ها را از روی بدنه پاک کند.
 
شرکت چینی نیو (NIO)، سازنده‌ی خودرو الکتریکی، قابلیت جدید و تأثیرگذار خودرو لوکس ET9 را رونمایی کرد. این سدان الکتریکی به‌لطف سیستم شاسیِ هوشمند خود می‌تواند برف را از بدنه‌اش بتکاند و پاک کند!
 
در ویدئویی که در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شد، نمونه‌ای استتار‌شده از ET9 را می‌بینیم که با لرزش به چپ و راست، برف سنگین روی خود را می‌تکاند. این ویژگی که شباهتی مثال‌زدنی به تکان‌خوردن سگ‌ها برای پاک‌کردن بدنشان دارد، با از‌بین‌بردن نیاز به پاک‌کردن دستی برف، احتمالاً برای ساکنان مناطق سردسیر بسیار کاربردی خواهد بود.

شاسیِ لرزاننده، تنها یکی از چند ویژگی تکنولوژیک جالب این خودرو الکتریکی جدید است. ET9 که نیو آن را به عنوان «مدل مدیریتی فوق ممتاز» توصیف می‌کند، قرار است هنگام عرضه با رقبایی مانند مرسدس‌ مایباخ، مرسدس اس کلاس، بی‌ام و سری ۷ و پورشه پانامرا رقابت کند.

به‌علاوه، نیو می‌گوید که به‌لطف معماری الکتریکی پیشروِ ۹۰۰ ولتی، ET9 می‌تواند پس از تنها ۵ دقیقه شارژ، ۲۵۵ کیلومتر را طی کند. همچنین، کمتر‌شدن سیم‌کشی ولتاژ زیاد داخلی خودرو و کوچک‌ترشدن موتورها، کاهش وزن نهایی خودرو را به‌همراه داشته است.

طراحی فضای داخلی خودرو که نیو آن را «جت زمینی» می‌خواند، فضای کافی برای چهار نفر و یک میز تاشوِ ۳۶۰ درجه در کنسول میانی برای سرنشینان دارد. نیو ET9 را می‌توان از همین‌حالا با پرداخت حدود ۸۰۰٬۰۰۰ یوان ( ۱۱۲٬۰۰۰ دلار آمریکا) پیش‌خرید کرد؛ اما تحویل خودروها در اوایل ۲۰۲۵ صورت خواهد گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره