برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آیا این شورولت شول مالیبو ۱۹۶۷ ارزش ۵ میلیارد تومان را دارد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آیا این شورولت شول مالیبو ۱۹۶۷ ارزش ۵ میلیارد تومان را دارد؟

آخرین خودرو/ به تازگی یک دستگاه شورولت شول مالیبو مدل ۱۹۶۷ با قیمتی باورنکردنی برای فروش آگهی شده است. این خودروی کلاسیک بسیار جذاب از یک موتور V8 بهره می‌برد.

شورولت شول در بین مدل های کلاسیک آمریکایی جایگاه بسیار خاصی دارد. این خودرو در سال ۱۹۶۴ معرفی شد، زمانی که جامعه آمریکا از لحاظ فرهنگی یک پوست اندازی کامل را تجربه می کرد. شول در واقع پاسخ شورولت به افزایش تقاضا برای خودروهای سایز متوسط بود. این خودرو به سرعت از سوی مشتریان مورد پذیرش قرار گرفت و توانست نظر کسانی را که خواهان خودرویی زیبا با فضای داخلی بزرگ بودند، جلب کند.

شورولت شول پتانسیل های بالایی داشت، به همین خاطر در فاصله کوتاهی نسخه های دیگری از آن راهی بازار شد. نسخه SS طراحی اسپرت تری داشت، در مقابل نسخه مالیبو از کابین با کیفیت تری سود می برد.

در سال ۱۹۶۷ جنرال موتورز تصمیم گرفت دستی به سر و روی شورولت شول بکشد و آن را با چهره متفاوتی وارد بازار کند. مدل ۱۹۶۷ از لحاظ خطوط بدنه، فرم جلوپنجره، سپرها، شیشه های جانبی و گلگیرهای عقب متفاوت از مدل های پیشین خود بود. جالب اینکه در بروشور این مدل نوشته شده بود:

«آن چیزی که شما در کابین خواهید دید، احتمالاً شما را تا حد زیادی برای راندن تحریک خواهد کرد!»

اخیراً یک دستگاه شورولت شول مالیبوی مدل ۱۹۶۷ با شرایطی استثنایی برای فروش گذاشته شده است. این خودرو که تصاویر آن ضمیمه مطلب شده، ۸۵,۹۰۰ دلار قیمت دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید با چنین بودجه ای می توان یک دستگاه جنسیس G80 هیبریدی یا یک دستگاه ب ام و M3 خریداری نموده و مقداری را هم پس انداز کرد. اما شورولت شول مالیبوی مورد بحث چه مشخصاتی دارد که حامل چنان برچسب قیمتی بالایی است؟

همانطور که در تصاویر می توانید مشاهده نمایید، این خودروی منحصر بفرد دارای ترکیب نگ جذاب آبی و مشکی است. رینگ های زیبای آن نیز به رنگ نقره ای – مشکی و ساخت شرکت Weld Racing هستند. کابین این خودرو آنقدر تر و تمیز است که عملاً تفاوتی با یک مدل صفر کیلومتر ندارد.

در بخش فنی، شورولت شول مالیبو ۱۹۶۷ مورد بحث از یک موتور V8 LS توربو شارژ بهره می برد. این موتور کمتر از ۳۰۰۰ مایل (۴۸۰۰ کیلومتر) کار کرده؛ در رابطه با میزان خروجی موتور اطلاعاتی منتشر نشده، اما در سایر مدل ها تا ۸۰۰ اسب بخار از این موتور استخراج شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره