برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«آی ام موتورز L6» در ژنو رونمایی شد؛ سوپر سدان چینی با شتاب زیر ۳ ثانیه

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«آی ام موتورز L6» در ژنو رونمایی شد؛ سوپر سدان چینی با شتاب زیر ۳ ثانیه

آخرین خودرو/ شرکت چینی IM Motors از یک مدل جدید رونمایی کرد. این خودرو L6 نام دارد و از پیشرانه تمام الکتریکی سود می برد. با توجه به طراحی متمایز و مشخصات فنی مطلوب، انتظار می رود این سدان برقی متمایز بتواند در جلب نظر مثبت مشتریان موفق عمل کند.

IM Motors تنها یکی از خودروسازان چینی است که در این دوره از نمایشگاه خودروی ژنو حضور دارد. این شرکت حساب ویژه ای روی بازار اروپا باز کرده، به همین خاطر تصمیم گرفته L6 را در ژنو در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهد.

این خودرو در دسته سدان های سایز متوسط برقی طبقه بندی می شود و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم IM Motors L6 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۳۱، ۱۹۶۰ و ۱۴۷۴ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۹۵۰ میلیمتر است.

طراحی ظاهری
در نمای ظاهری، سدان برقی IM Motors تکامل پیدا کرده و متفاوت از دیگر مدل های کمپانی است. چراغ های جلوی این خودرو قاب بزرگی دارند و فضای زیادی را بین سپر و گلگیرها اشغال کرده اند. به دلیل بهره مندی از پیشرانه تمام الکتریکی، خبری از جلوپنجره مشبک در دماغه L6 نیست و به جای آن یک پنل صاف و یکپارچه نصب شده؛ سپر طراحی چشم نوازی دارد و حاشیه های C شکل آن به رنگ مشکی است.

در نمای جانبی قوس زیبای سقف شاخص ترین ویژگی IM Motors L6 است. تمامی حجم ها و سطوح موجود در این نما سیال و یکدست هستند و هیچ خط برجسته یا تیزی روی پنل ها به چشم نمی خورد. رینگ های این خودرو طراحی خاصی دارند و از ترکیب رنگ دوگانه برای آنها استفاده شده است.

در نمای عقب چراغ ها از نوع به هم پیوسته هستند و درون یک شکاف عمیق تعبیه شده اند. سپر حالتی پف کرده دارد و همانند سپر جلو روی آن یک تو رفتگی C شکل کار شده است.

طراحی داخلی
در داخل کابین، IM Motors L6 طراحی بسیار مدرنی دارد. داشبورد این خودرو از ساختاری متفاوت برخوردار است و هیچ دکمه فیزیکی روی آن دیده نمی شود. فرمان این خودرو مثل محصولات جدید تسلا یوغی شکل طراحی شده؛ در پشت این فرمان عجیب و غریب یک نمایشگر باریک وجود دارد که تا مقابل صندلی سرنشین کناری امتداد پیدا کرده است. در محل تلاقی کنسول میانی و داشبورد یک نمایشگر بزرگ نصب شده که از طریق آن می توان تمامی امکانات خودرو را مدیریت کرد. در زیر این نمایشگر، جالیوانی و پد مخصوص شارژ بی سیم قرار دارد.

مشخصات فنی
سدان برقی IM Motors L6 در دو نسخه تولید می شود. نسخه پایه نیروی خود را از یک موتور برقی دریافت می کند. اما در نسخه پرچمدار، پیشرانه دو موتوره وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. طبق داده های رسمی قدرت پیشرانه تک موتوره به ۲۹۰ اسب بخار می رسد. در پیشرانه دو موتوره، موتور حاضر در قسمت عقب ۵۰۸ اسب بخار و موتور محور جلو ۲۶۸ اسب بخار تولید می کند. نکته جالب اینکه IM Motors مدعی است نسخه پرچمدار L6 شتاب فوق العاده ای دارد و می تواند در کمتر از ۳ ثانیه صفر تا صد را طی کند. در صورت صحت این ادعا، L6 به یکی از سریع ترین سدان های چین و حتی جهان تبدیل خواهد شد.

در ابتدای عرضه، این سدان خوش استیل و قدرتمند با دو پک باتری ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی به فروش خواهد رسید. بر اساس استاندارد چینی CLTC و بسته به ترکیب باتری و قوای محرکه، برد حرکتی این خودرو بین ۷۰۰ تا ۷۷۰ کیلومتر متغیر خواهد بود.

بد نیست اشاره کنیم IM Motors در سال ۲۰۲۰ و با همکاری سایک موتور، گروه علی بابا و شرکت ژانگ جیانگ های تِک تأسیس شد. محصولات این برند جدید از طریق شبکه فروش برند MG عرضه می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره