برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مارچلو گاندینی، طراح افسانه‌ای لامبورگینی درگذشت

منبع
پدال
بروزرسانی
مارچلو گاندینی، طراح افسانه‌ای لامبورگینی درگذشت

پدال/ مارچلو گاندینی که طراحی خودروهایی مثل لامبورگینی میورا و کانتاش را در کارنامه داشت، در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایتالیا، مارچلو گاندینی، طراح افسانه‌ای که طراحی بسیاری از خودروهای ایتالیایی را در کارنامه داشت در سن ۸۵ سالگی درگذشته است. گاندینی بیشتر به خاطر طراحی خودروهای لامبورگینی مثل میورا، کانتاش و دیابلو شهرت دارد اما او طراحی خودروهای دیگری مثل لانچیا استراتوس، بوگاتی EB110 و فیات X1/9 را هم انجام داده است. این طراح که در تورین ایتالیا به دنیا آمد، مشهورترین طراحی‌های خود را زمانی که از اواسط دههٔ ۶۰ تا دههٔ ۸۰ در برتونه کار می‌کرد خلق کرد. آلفارومئو مونترال، مازراتی خمسین، نسل اول فولکس‌واگن پولو و فراری ۳۰۸ GT4 ازجملهٔ این خودروها هستند.

گاندینی بعداً از برتونه جدا شد و به‌طور مستقل با خودروسازانی مثل سیتروئن برای طراحی BX و رنو برای طراحی هاچ‌بک نمادین ۵ توربو همکاری کرد. ازجملهٔ دیگر طراحی‌های قابل‌توجه گاندینی هم می‌توان به نسل اول ب‌ام‌و سری ۵، لامبورگینی اسپادا و سیزتا V16T اشاره کرد. گاندینی حتی در سال‌های پایانی عمر خود به طراحی ادامه داد. او در سال ۲۰۱۷ برای طراحی خودرویی بنام تامو راکمو با تاتا موتورز هند همکاری کرد. این یک خودروی اسپرت کانسپت بود که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد. این طراح مشهور ایتالیایی همچنین در بخش طراحی صنعتی و طراحی مبلمان هم فعالیت کرده بود. در ژانویهٔ امسال هم موسسهٔ پلی تکنیک تورین به گاندینی مدرک افتخاری مهندسی مکانیک را اعطا کرد.

مراسم یادبود گاندینی در استودیوی طراحی او پنجشنبه و جمعه برگزار شد. انتظار می‌رود مراسم تشییع‌ این طراح بزرگ، عصر جمعه یا شنبه برگزار شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره