برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی فولکس واگن ID.7 GTX Tourer؛ زیباترین و قدرتمندترین استیشن کمپانی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی فولکس واگن ID.7 GTX Tourer؛ زیباترین و قدرتمندترین استیشن کمپانی

آخرین خودرو/ فولکس واگن از نسخه GTX استیشن ID.7 تورر رونمایی کرد. این نسخه نسبت به مدل استاندارد ماهیت اسپرت تری دارد و برای مشتریانی توسعه یافته که خواهان قدرت بالاتر و لذت رانندگی بیشتر هستند.

مشخصات فنی
پیش از این، گلف R واریانت با پیشرانه ۳۱۵ اسب بخاری قوی ترین استیشن تولیدی کمپانی فولکس واگن محسوب می شد. اما با رونمایی ID.7 GTX Tourer، عنوان قدرتمندترین استیشن واگن تاریخ ولفسبورگ حالا به این مدل ۳۳۵ اسب بخار می رسد. این خودرو که نخستین استیشن برقی اسپرت فولکس واگن به شمار می رود، نیروی خود را از پیشرانه ای دو موتوره دریافت می کند. موتور موجود روی محور عقب توانایی تولید ۲۸۲ اسب بخار قدرت را دارد. موتور نصب شده روی محور جلو نیز ۱۰۷ اسب بخار قدرت تولید می کند. با توجه به بهره مندی از پیشرانه دو موتوره، بدیهی است که هر چهار چرخ محرک هستند.

به گفته فولکس واگن (Volkswagen)، در بیشتر مواقع ID.7 GTX Tourer با اتکا به موتور عقب خود حرکت می کند و موتور جلو تنها در شرایطی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتر باشد، وارد مدار می شود.

استفاده از پیشرانه دو موتوره باعث شده فولکس واگن ID.7 GTX Tourer بتواند تا ۱۴۰۰ کیلوگرم بار را بکسل کند. این رقم برای نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب که ماه قبل معرفی شد، برابر با ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

وظیفه تأمین انرژی فولکس واگن ID.7 GTX Tourer را باتری ۸۶ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. این باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند و با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلووات شارژ می شود. به لطف این ویژگی تنها با نیم ساعت توقف در یک ایستگاه مجهز به پورت پرسرعت، میزان شارژ از ۱۰ به ۸۰ درصد خواهد رسید.

درباره مسافت قابل پیمایش فولکس واگن ID.7 GTX Tourer حرفی به میان نیامده، اما به خاطر استفاده از پیشرانه دو موتوره، طبیعتاً میزان مصرف انرژی آن بالاتر از نسخه تک موتوره خواهد بود. بنابراین پیش بینی می شود برد حرکتی این نسخه طبق استاندارد WLTP کمتر از ۶۸۵ کیلومتر اعلام شده برای نسخه تک موتوره باشد.

فولکس واگن به شتاب و حداکثر سرعت ID.7 GTX Tourer نیز اشاره ای نکرده است. البته با مقایسه مشخصات فنی این نسخه با نسخه های قبلی، می توان حدس زد که صفر تا صد آن زیر ۶ ثانیه خواهد بود.

تفاوت های جزئی در بخش طراحی
در بخش طراحی، فولکس واگن ID.7 GTX Tourer تفاوت هایی جزئی با نسخه استاندارد دارد. سپر جلو و عقب این نسخه بازطراحی شده و برخی قطعات بدنه آن به رنگ مشکی براق هستند. همچنین این نسخه جدید روی رینگ های آلیاژی ۵ پره با طراحی زیبا سوار شده است. در صورت علاقه، مشتریان می توانند رینگ های بزرگتر ۲۱ اینچی را از لیست آپشن ها انتخاب کنند.

فولکس واگن ID.7 GTX Tourer در داخل کابین هم اندکی متفاوت از نسخه استاندارد است. برای ایجاد تمایز برخی قسمت ها دارای رنگ قرمز هستند و لوگوی GTX روی فرمان و صندلی ها دیده می شود.

درباره زمان عرضه و قیمت نهایی فولکس واگن ID.7 GTX Tourer جزئیاتی در دست نیست و برای آگاهی از این موارد باید منتظر اطلاعیه های بعدی خودروساز بزرگ آلمانی بمانیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir