برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

حراج «فورد ماستنگ» قدیمی صفر کیلومتر با قیمتی نجومی!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
حراج «فورد ماستنگ» قدیمی صفر کیلومتر با قیمتی نجومی!

آخرین خودرو/ یک دستگاه فورد ماستنگ نسخه Boss 429 مدل ۱۹۷۰ اخیراً در یک حراجی با قیمت باورنکردنی ۳۳۰ هزار دلار معامله شده است. این رقم معادل تقریباً ۲۰ میلیارد تومان می شود.

قیمت بالای مدل معامله شده دو دلیل اصلی دارد. نخست اینکه این خودرو جزو نایاب ترین مدل های ماستنگ محسوب می شود. طبق داده های موجود، فورد تنها ۴۹۹ دستگاه از سری Boss 429 را تولید کرده است. این امر مدل مورد بحث را به یک جواهر تاریخی بدل می کند.

 دلیل دوم هم با میزان کارکرد در ارتباط است. این اتومبیل منحصر بفرد در طول ۵۴ ساله گذشته فقط و فقط ۶۸۷ کیلومتر مسافت را طی کرده، بنابراین می توان آن را مدلی تقریباً صفر کیلومتر دانست. با توجه به این موضوع نیاز نیست که درباره وضعیت سلامتی خودرو صحبت کنیم!

در زیر کاپوت فورد ماستنگ Boss 429 یک موتور V8 نصب شده؛ این موتور توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس ۴ سرعته دستی به سمت چرخ های محور عقب ارسال می شود. این خودرو از فرمان هیدرولیک و ترمزهای جلوی دیسکی بهره می برد.

سری Boss تفاوت هایی با ماستنگ استاندارد دارد. در این سری چراغ های جلو چهارتایی نیستند و تنها از دو چراغ اصلی استفاده شده است. در نمای جانبی این سری خبری از آن شکاف تزئینی موجود روی گلگیر عقب نیست و گلگیر ساختاری یکپارچه و اندکی متورم تر دارد.

چراغ های عقب فورد ماستنگ سری Boss از لحاظ گرافیک متفاوت از نسخه استاندارد هستند. در این سری ضخامت ستون C بیشتر بوده و فرم شیشه عقب کمی تفاوت دارد.

فورد ماستنگ سری Boss با هفت موتور مختلف وارد بازار شد. نسخه پایه به موتور شش سیلندر خطی مجهز بود. اما نسخه پرچمدار یا همان Boss 429 با موتور ۷ لیتری V8 به فروش رسید. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این موتور ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با اتکا به این موتور قدرتمند راننده Boss 429 می توانست حداکثر سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

ناگفته نماند با بودجه ۳۳۰ هزار دلاری امکان خرید مدل هایی مثل استون مارتین DBS یا رولزرویس گوست وجود دارد. همچنین با این مبلغ می توان یک دستگاه لامبورگینی هوراکان را به همراه ب ام و M3 خریداری کرد.

اگر چنین بودجه ای در حساب شما موجود بود، کدام گزینه را انتخاب می کردید؟ فورد ماستنگ نسخه Boss 429 کلاسیک یا مدل های جدیدی که برشمردیم؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره