برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پریناز ایزدیار، از شیرینِ سریال «شهرزاد» تا سمیهِ فیلم «ابد و یک روز»

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
پریناز ایزدیار، از شیرینِ سریال «شهرزاد» تا سمیهِ فیلم «ابد و یک روز»

فيلم نيوز/ پريناز ايزديار متولد ۸ شهريور ۱۳۶۴ است. بازيگري را با فيلم «يک مرد، يک شهر» حسن هدايت شروع کرد و چند سال بعد، سريال تلويزيوني «زمانه» به نقطه عطف کارنامه بازيگري او تبديل شد.

بعد از بازي در اين سريال، با پيشنهادهاي زيادي از سوي تلويزيون مواجه شد اما او که با «زمانه» به موقعيت مناسبي در بازيگري رسيده بود، براي دومين بار به حسن فتحي اعتماد کرد و اين بار مقابل ستاره‌ها و بازيگران حرفه‌اي‌تر سينما قرار گرفت.

با نقش شيرين ديوان سالار در سريال نمايش خانگي «شهرزاد»، بازي‌اش مورد توجه سينماگران و مخاطبان زيادي قرار گرفت و بستر مناسبي براي ورود به فيلم‌هاي هنري فراهم شد.

بازي در نقش «سميه» دختري رنج کشيده از طبقه پايين جامعه، نقطه اوج کارنامه اين بازيگر است که برايش سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن را از جشنواره فيلم فجر به ارمغان آورد. او يکي از به يادماندني‌ترين نقش‌هايش را، در اين فيلم ايفا کرده است.

موفقيت ايزديار در جشنواره فجر باعث شد بسياري از کارگردان‌ها نقش اول فيلم‌هايشان را به او پيشنهاد دهند.

دختر جوان و با استعداد سينما که با «شهرزاد» توانايي خود را در نقش‌ زنان مرفه و بي دغدغه اثبات کرده بود و با «ابد و يک روز» نقش دختران مظلوم از طبقه محروم جامعه را، قطعا گزينه مناسبي براي بازي در نقش‌ زنان طبقه متوسط جامعه، زنان پيچيده و امروزي نيز مي‌توانست باشد.

او سال گذشته دو فيلم مهم دهه نود سينماي ايران را بر پرده سينماها داشت: «متري شيش و نيم» و «سرخ پوست» که هر دو علاوه بر موفقيت تجاري در گيشه، در فستيوال‌هاي داخلي و خارجي نيز مورد تحسين قرار گرفتند.

ايزديار در جشنواره فيلم فجر سال گذشته نيز با دو فيلم «سه کام حبس» و «مغز استخوان» حضور داشت، که بازي اش در فيلم «سه کام حبس» توجه منتقدان و رسانه‌ها را برانگيخت.

او هم اکنون فيلم «لتيان» به کارگرداني علي تيموري را در حال اکران آنلاين دارد و حضورش يکي از نقاط قوت اين فيلم به حساب مي‌آيد.

پ.ن: تولد پري ناز ايزديار هشتم شهريور است و به دليل تقارن با ايام عزاداري، اين پست يک روز زودتر منتشر شده است.
تصوير شهاب جعفرنژاد


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar