برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کمکی که اسکورسیزی برای پروژه پل شریدر انجام داد

منبع
مهر
بروزرسانی
کمکی که اسکورسیزی برای پروژه پل شریدر انجام داد

مهر/ با وجود متوقف شدن فيلمبرداري پروژه پل شريدر در ماه مارس به دليل کرونا، وي موفق شد تا با کمک اسکورسيزي اين فيلم را در نيمه جولاي در مي‌سي‌سي‌پي به پايان ببرد.
فيلم «شمارنده کارت» به کارگرداني پل شريدر يکي از مهم‌ترين فيلم‌هاي سال است و شايد بتوان آن را مهم‌ترين فيلم مستقلي خواند که توانست در دوران قرنطينه کار ساختش را تمام کند. اين فيلم با بازي اسکار ايزاک در نقش اصلي ساخته شده است. وي يک قمارباز و سرباز سابق است که قصد دارد تا به مرد جواني کمک کند که بتواند از يک دشمن قديمي انتقام بگيرد.

تاي شرايدن، تيفاني هديش و ويلم دافو ديگر بازيگران اين فيلم هستند.

توليد اين فيلم ماه مارس به دليل کرونا متوقف شد. اين در حالي بود که فقط ۵ روز از ادامه فيلمبرداري آن باقي مانده بود.


با اين حال شريدر و گروه توليدش موفق شدند تا ادامه فيلم را در مي‌سي‌سي‌پي بسازند و در نيمه جولاي ساخت آن را به پايان ببرند.

شريدر ۷۴ ساله در مصاحبه‌اي از نحوه کامل کردن فيلم سخن گفته و اينکه شماري از همکاران براي اتمام اين توليد به وي کمک کردند که مارتين اسکورسيزي هم از جمله آنها بود. اين در حالي است که شريدر نويسنده فيلمنامه شماري از فيلم‌هاي اسکورسيزي از جمله «راننده تاکسي» و «گاو خشمکين» وي بوده است.

وي گفت: داشتم تدوين مي‌کردم. تدوين‌گر من در نيوجرسي بود و دستيار تدوين در تنسي، بنابراين همگي به صورت مجازي تدوين مي‌کرديم. چهار سکانس از ديالوگ‌هاي کليدي از شخصيت‌هاي اصلي را هم فيلمبرداري نکرده بودم. بعد موفق شدم فيلم را براي چند تن از افرادي که براي‌شان احترام قائلم به نمايش درآورم، از جمله اسکورسيزي که تهيه‌کننده اجرايي پروژه است، و نيز کنت جونز فيلمساز و برنامه‌ريز و چند نفر ديگر. چيزي که از آن‌ها پرسيدم اين بود: چهار سکانس ديگر بايد فيلمبرداري شود. مي‌توانم بازنويسي کنم. چيزي جا مانده؟ چيزي بايد اضافه کنم؟ چطور بايد اين سکانس‌ها را بنويسم؟

شريدر گفت پاسخ اين افراد موجب شد او فيلمش را به پايان برساند.

شريدر در ادامه گفت اين سکانس‌ها را بازنويسي کرد و روابط شخصيت‌ها هم خيلي بهتر شد. وي افزود: در همه فيلم‌ها اين اتفاق نمي‌افتد. فيلمبرداري مجدد اين صحنه‌ها هزينه زيادي داشت… سه چهارم کار انجام شده بود و من يک چهارم سکانس‌هاي اصلي را بازنويسي کردم. اگر فيلمبرداري ادمه مي‌يافت متوجه اين نقص‌ها نمي‌شدم و بعد در اتاق تدوين مي‌زدم توي سر خودم.

تاريخ پخش فيلم «شمارنده کارت» شريدر هنوز مشخص نشده و به گفته وي فيلم تقريباً تمام شده و در يک ساعت و ۴۹ دقيقه جمع شده است.


وي گفته است که بايد موسيقي متن اضافه شود و جلوه‌هاي ويژه هم هنوز باقي مانده است.

اين در حالي است که در زمان متوقف شدن فيلم به دليل ابتلاي يکي از عوامل به کرونا، وي به تهيه کنندگان اعتراض کرده و گفته بود ترجيح مي‌داد فيلمش را تمام مي‌کرد و مي‌مرد تا از ترس کرونا آن را در آخرين گام‌هاي فيلمبرداري متوقف مي‌کرد.

شريدر فيلمنامه نويس، کارگردان و بازيگر سينما و تئاتر است و آخرين بار سال ۲۰۱۹ براي «اولين اصلاح شده» نامزدي اسکار را در بخش بهترين فيلمنامه اوريجينال کسب کرد. وي براي همين فيلم نامزدي بهترين فيلمنامه و کارگرداني را از جوايز اسپريت براي فيلم‌هاي مستقل دريافت کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره