برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان: از تولید فیلم‌های دفاع مقدسی غافلیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان: از تولید فیلم‌های دفاع مقدسی غافلیم

باشگاه خبرنگاران/ هاشمي رئيس جامعه صنفي تهيه کنندگان گفت: وظيفه امروز ارگان‌هاي دولتي به تصوير کشيدن جنگ و مسائل پشت جبهه براي مردم است.

سيد ضياء هاشمي تهيه کننده و رئيس جامعه صنفي تهيه کنندگان، درباره نپرداختن به سينماي دفاع مقدس و توليد آثار سينمايي با اين مضمون، گفت: سينماي ايران همواره در هر شرايطي به سينماي دفاع مقدس اداي دين کرده است و سينماگران به احترام شهدا و خانواده‌هايشان براي ساخت آثار با موضوع دفاع مقدس تمام تلاش خود را مي‌کنند. اما متاسفم که هميشه سالروز دفاع مقدس تنها به ياد ايام سالگرد جنگ هشت ساله مي‌افتيم و شروع به غُر زدن مي‌کنيم و بعد از سپري شدن اين دوران سرنوشت ساز، آن را به فراموشي مي‌سپاريم.

وي ادامه داد: تجربه ام از ساخت آثار با موضوع دفاع مقدس ممکن است براي هر تهيه کننده ديگري رخ داده باشد. اينکه در دهه ۶۰ و ۷۰ با هزينه و مشکلات بسيار، اسلحه و مهمات آماده کرديم، اما بسياري از هم صنف‌هاي من براي رقم‌هاي ناچيزي حکم جلب دريافت کردند. با اين اوصاف بخش خصوصي علاقه‌اي به رفتن به سراغ کار‌هاي از اين دست که بسيار سخت و طاقت فرساست، نشان نمي‌دهد.

تهيه کننده فيلم «روز شيطان» اضافه کرد: بخش دولتي بايد به سراغ سوژه‌هاي خاص و مهم برود، اما براي توليد اين دست آثار معمولا شاهد برآورد‌هاي زياد و حساب‌هاي مالي ساختگي هستيم. ما به دليل موقعيت استراتژيکي که در منطقه و جهان داريم بايد هميشه به لحاظ دفاعي آماده باشيم و دوران طلايي و مهم تاريخ دفاع را به تصوير بکشيم که متاسفانه غافل هستيم.

تهيه کننده فيلم «شوکران» بيان کرد: از سوي ديگر ارگان‌ها و نهاد‌هايي که موظف به توليد آثار دفاع مقدسي هستند، تن به توليد اين دست آثار نمي‌دهند و خود را با ساخت سريال نمايش خانگي سرگرم مي‌کنند که به مسائل روز اشاره دارند و توليد آن کار سختي نيست. ارگان‌هايي مانند موسسه اوج از مسير خود دور شدند و نبايد فريب مشاور‌هاي سطحي نگر را بخورند. اين افراد تنها به فکر منافع شخصي خود هستند و هيچ دغدغه‌اي براي انقلاب و دفاع مقدس ندارند.

تهيه کننده فيلم «عروس» اظهار کرد: امروز وظيفه ارگان‌هاي دولتي است که جنگ و مسائل پشت جبهه را به مردم نشان دهند. به عنوان نمونه بنياد سينمايي فارابي که رسالتش توليد آثار استراتژيک و مهم است چرا بايد با افرادي که سابقه‌اي در حوزه دفاع مقدس و حتي گرايشي به اين موضوعات پر اهميت ندارند تنها به دلايل نامشخص، به حمايت آن‌ها بپردازد و کار را به آن‌ها بسپارد؟!

هاشمي در پايان عنوان کرد: پيش‌تر شاهد توليد فيلم درباره شهداي خاص بوديم که به دليل عدم شناخت مناسب از شخصيت آن شهيد، فيلم در حد و اندازه شأن شهيد و سينماي دفاع مقدس ساخته نشده است. متاسفم که امروز هم با اهمال مديران فارابي شاهد تکرار اين تلخي هستيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar