برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نگاهی به سه گانه «شهری که دوستش می دارم» ساخته رسول صدرعاملی

منبع
سينما تيکت
بروزرسانی
نگاهی به سه گانه «شهری که دوستش می دارم» ساخته رسول صدرعاملی

سينما تيکت/ کدام فيلم از نظر شما بهتر بود؟

مهم‌ترين توليدات سينماي ايران با محوريت امام رضا (ع) را بايد به نام رسول صدرعاملي، کارگردان باسابقه و موفق سينما، بنويسيم. صدرعاملي سه‌گانه‌اي با موضوع سرگذشت زائران ساخته است که هر کدام به نوعي تنش‌ها و تنهايي‌ها زائران را به تصوير مي‌کشد.

شب (۱۳۸۶)
فيلم "شب" نخستين قسمت از سه گانه رسول صدرعاملي بود. درخشش عزت الله انتظامي، خسرو شکيبايي و امين حيايي از سه نسل بازيگري متفات در کنار هم از نقاط برجسته اين فيلم بود. امين حيايي نيز توانست براي نخستين بار سيمرغ بهترين بازيگري را نصيب خود کند.

شب داستان گروهباني است که براي تحويل دادن مجرمي سابقه‌دار شبي را در مشهد مي‌گذراند. فيلمنامه اين فيلم با طرحي از اصغر فرهادي توسط کامبوزيا پرتوي به نگارش درآمده است.

هر شب تنهائي (۱۳۸۶)
اين فيلم که قصه سفر يک زوج جوان به مشهد را روايت مي‌کند، از زاويه ديد زن، پرداختي جذاب به موضوع انس گرفتن با امام هشتم دارد. کامبوزيا پرتو در نگارش فيلم‌نامه «هر شب تنهايي»، علاوه بر نوشتن نريشن‌هاي پراحساس و معنوي، شاخصه‌هاي شخصيتي و نمادين جذابي را هم به کار گرفته است که بازي خوب حامد و ليلا حاتمي در شکل گرفتن آن تاثير فراواني داشته است.

در انتظار معجزه (۱۳۸۸)
مثلث فيلم‌هاي صدرعاملي با محوريت امام رضا (ع)، با «در انتظار معجزه» تکميل مي‌شود؛ فيلمي با بازي حميد فرخ‌نژاد و پريوش نظريه که ازدواج ناموفق و پيوند پر از اختلافشان، آن‌ها را به نوعي از يکديگر متنفر کرده است. با اين حال، همراهي امير و مهرانه در سفر زيارتي مشهد، اين زن و شوهر را در معرض تحول معنوي قرار مي‌دهد.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره