logo

گلایه پروانه معصومی از خانه سینما

منبع
روزنامه جوان
بروزرسانی
گلایه پروانه معصومی از خانه سینما

روزنامه جوان/ پروانه معصومي بازيگر باسابقه سينما و تلويزيون گفت: چشم‌انداز روشني براي بهبود معيشتي هنرمندان در دوران فعلي نمي‌بينم، چون بعيد است وقتي بعد از ۹ماه کاري نکرده‌اند از حالا به بعد هم برنامه‌ريزي خاصي داشته باشندخودم به عنوان يک بازيگر حتي بيمه هم ندارم و در اين روز‌هاي پررنج کرونايي هيچ تسهيلاتي نصيبم نشده و البته انتظاري هم ندارم، چون هيچ‌گاه به مديراني که فقط شعار مي‌دهند، اعتقادي نداشته‌ام. بازيگر «گل‌هاي داوودي» و «جهيزيه براي رباب» ادامه داد: اين مايه خجالت نيست که من و امثال من به عنوان پيشکسوت هنري فقط ماهي ۱۵۰هزار تومان کمک هزينه بگيريم؟ وقتي وضع پيشکسوتان اين است واي به حال جوان‌ترها. معصومي با اشاره به واسطه‌گري‌هاي بي‌دليل رؤساي صنوف در توزيع تسهيلات ميان هنرمندان عنوان کرد: بانک اطلاعاتي هنرمندان هم در صندوق هنر و هم در وزارت ارشاد موجود است و تازه اخيراً هم باز سامانه‌اي براي به‌روزرساني اطلاعات راه انداخته‌اند. پس چگونه است که حتي براي ارسال هنرکارت که يک کارت شناسايي ساده است، باز واسطه‌گري رؤساي خانه سينما را شاهديم؟ برايم جاي سؤال است که در اين واسطه‌گري‌ها چه مزايا و دستاورد‌هايي است که همچنان بر آن اصرار دارند؟

اين بازيگر ادامه داد:‌اي کاش از مديران هنري که مدام براي اعطاي حق هنرمندان، واسطه مي‌تراشند مي‌خواستند که يک انشاي کامل در اين باره بنويسند تا سود اين واسطه‌گري‌ها آشکار شود و قبل‌تر سود را به افراد مي‌پرداختند تا هنرمندان بيچاره گرفتار اين وضع نشوند.

معصومي يادآور شد: بار‌ها و بار‌ها از مديران فرهنگي خواسته‌ايم که دست واسطه‌ها را کوتاه کنند و نگذارند در اعطاي تسهيلات به هنرمندان، سوءاستفاده ايجاد شود. اگر مي‌خواهند چندرغاز کمک هزينه به هنرمندان دهند، مستقيم و بي‌واسطه بدهند نه اينکه مثل موارد اخير از توزيع يک سبدکالا تا اعطاي هنرکارت، سينماگران را در دست‌انداز واسطه‌گري رؤساي صنوف بيندازند.

معصومي در ادامه اظهار داشت: يادم مي‌آيد که در دولت اسبق حتي با وجود تعطيلي خانه سينما، تسهيلات رفاهي به طور مستقيم در چند مرحله بين هنرمندان توزيع شد ولي حالا چطور است که با وجود باز بودن خانه سينما، به جاي تسهيل امور با ايجاد بن‌بست در کمک به سينماگران مواجهيم؟ هيئت مديره خانه سينما بيايد و بگويد چرا براي توزيع عيدي و سبدکالا و اخيراً هنرکارت هميشه مي‌خواهد واسطه‌گري کند؟ چرا تسهيلات را مستقيم به تمام اعضا نمي‌دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره