برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کدام شبکه‌ها در تابستان ۹۹ پرمخاطب شدند؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کدام شبکه‌ها در تابستان ۹۹ پرمخاطب شدند؟

باشگاه خبرنگاران/ طبق اعلام نظرسنجي مرکز تحقيقات رسانه ملي از مخاطبان سيما در تابستان ۹۹، شبکه‌هاي سه، يک و خبر پرمخاطب‌ شدند.

بر اساس اعلام نظرسنجي مرکز تحقيقات رسانه ملي از مخاطبان سيما در فصل تابستان ۱۳۹۹؛ شبکه‌هاي سه (۵۱٫۱%)، يک (۴۵٫۲%) و خبر (۴۵٫۱%) به ترتيب در رتبه‌هاي اول تا سوم پرمخاطب‌ترين شبکه‌هاي سيما قرار گرفتند و مشخص شد شبکه خبر معاونت سياسي با ۱۴٫۳ درصد، شبکه مستند سيما با ۱۰٫۲ درصد و شبکه تماشاي سيما با ۷٫۸ درصد بيشترين رشد را نسبت به تابستان ۱۳۹۸ داشته‌اند.

بر اساس اين نظرسنجي ۷۴٫۷ درصد بيننده برنامه‌هاي مختلف سيماي رسانه ملي در فصل تابستان بودند و به‌طور ميانگين سه ساعت و ۲۱ دقيقه پاي برنامه‌هاي تلويزيون نشستند.

بر اساس نظرسنجي مرکز تحقيقات، ميزان مخاطبان رسانه ملي در فصل تابستان ۹۹ نسبت به تابستان ۹۸ حدود ۱٫۸ درصد رشد داشته است و حدود ۲۳٫۲ درصد از بينندگان در تابستان ۹۹ بيش از پنج ساعت در روز پاي برنامه‌هاي تلويزيون نشسته‌اند.

نتيجه نظرسنجي مرکز تحقيقات رسانه ملي نشان مي‌دهد که شبکه‌هاي سه سيما، يک سيما، خبر معاونت سياسي، آي‌فيلم معاونت برون مرزي و دو سيما بيشترين مخاطب را در فصل تابستان داشته‌اند.

بر اساس اين نظرسنجي، جدول پربيننده‌ترين سريال‌ها در فصل تابستان به اين شرح است:

کدام شبکه‌ها در تابستان ۹۹ پرمخاطب شدند/ مخاطبان ۶۷ درصدي اخبار سيما

۱۰ برنامه شاخص پربيننده شبکه‌هاي تلويزيون هم در اين فصل به ترتيب زير هستند؛ همان طور که اين جدول نشان مي‌دهد سهم شبکه‌هاي سه و نسيم از اين فهرست هر کدام چهار برنامه و شبکه‌هاي مستند و پنج، هر کدام يک برنامه است:

کدام شبکه‌ها در تابستان ۹۹ پرمخاطب شدند/ مخاطبان ۶۷ درصدي اخبار سيما

بر اساس اين نظرسنجي در ميان انواع برنامه‌ها سريال‌ها با ۵۵٫۶ درصد، اخبار با ۵۳٫۲ درصد و فيلم سينمايي با ۳۷٫۲ درصد، پربيننده‌ترين قالب‌هاي برنامه‌اي در سيما بوده‌اند.

از نظر ۴۵٫۹ درصد مردم در فصل تابستان، تلويزيون محبوب‌ترين رسانه بوده است و پس‌از آن اينترنت با حدود ۲۵ درصد، شبکه‌هاي اجتماعي با حدود ۱۴ درصد، راديو حدود ۶ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۱٫۵ درصد در رتبه‌هاي بعدي قرارگرفته‌اند.

۶۷ درصد مردم، مخاطب اخبار سيما بودند

مرکز تحقيقات صداوسيما با انتشار نظرسنجي از مردم درباره اخبار صداوسيما در فصل تابستان ۱۳۹۹ اعلام کرد در سه‌ماهه دوم امسال ۶۷ درصد مردم، بيننده اخبار رسانه ملي بوده‌اند.

اين نظرسنجي نشان مي‌دهد ميانگين مدت‌زمان تماشاي اخبار در بين بينندگان «يک ساعت و ۲۵ دقيقه» بوده است.

بر اساس اين نظرسنجي، در بين بخش‌هاي مختلف خبري سيما و شبکه خبر، بخش خبري ۲۰:۳۰ شبکه دو با ۳۴.۷ درصد مخاطب بيشترين ميزان بيننده پيگير (بيننده هميشگي يا اکثر اوقات) را داشته است؛ پس از اين بخش خبري، خبر ساعت ۱۴ شبکه يک با ۲۰.۱ درصد و خبر ۲۱ شبکه يک با ۱۸.۴ درصد مخاطب در رتبه‌هاي دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.

نياز مخاطبان به اخبار اقتصادي

اين نظرسنجي نشان مي‌دهد ۵۰.۵ درصد بينندگان اخبار سيما، «اخبار اقتصادي» را بيشتر از ديگر موضوعات خبري از رسانه ملي پيگيري مي‌کنند. پس از آن اخبار سياسي با ۳۹.۳ درصد و اخبار بهداشتي-پزشکي با ۳۵.۸ درصد در اولويت‌هاي بعدي قرار مي‌گيرند.

بر اساس اين نظرسنجي، ۳۳.۷ درصد از مردم در فصل تابستان در حد زياد به اخبار صداوسيما اعتماد داشته‌اند. بر اساس آمار ارائه شده در نظرسنجي مرکز تحقيقات، ميانگين اعتماد مردم به اخبار سيماي رسانه ملي از بهار ۱۳۹۸ تا تابستان ۱۳۹۹ معادل ۴۲.۳۴ درصد است.

مقايسه آمار بينندگان اخبار سيما در تابستان و بهار ۱۳۹۹ نشان مي‌دهد اخبار ۲۱ شبکه خبر توانسته با افزايش ۴.۷ درصدي مخاطبان پيگير خود، بيشترين رشد در جذب مخاطب را از آن خود کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar