برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بازیگر «وارش» در پی اجرای «خاموشی دریا»

منبع
مهر
بروزرسانی
بازیگر «وارش» در پی اجرای «خاموشی دریا»

مهر/ کوروش سليماني با اشاره به لزوم آگاهي سازي درباره هنرهاي نمايشي به مردم جامعه ابراز اميدواري کرد با مناسب شدن شرايط بتواند نمايش «خاموشي دريا» را به صحنه ببرد.
کوروش سليماني بازيگر تئاتر سينما و تلويزيون و کارگردان تئاتر درباره فعاليت هاي اخيرش در دوران بحران کرونا گفت: علاقه مند بودم با وجود شرايط سختي که براي فعاليت در تئاتر وجود دارد امسال نيز نمايشي را روي صحنه ببرم. قصد داشتم براساس رمان «خاموشي دريا» اثر ژان برولر (ورکور) که خيلي دوستش دارم نمايشي را اجرا کنم و حتي صحبت هايي نيز با يکي از سالن هاي تئاتري براي اجرا انجام شد اما متاسفانه کار به سرانجام نرسيد.

بازيگر سريال «وارش» ادامه داد: اميدوارم سال آينده با بهبود شرايط بتوانم همين متن يا نمايش ديگري را به صحنه ببرم. متاسفانه اين روزها برنامه ريزي مناسبي وجود ندارد و اهالي تئاتر بلاتکليف هستند. من در ۵-۶ سال گذشته هر سال نمايشي را روي صحنه برده ام و تلاش کردم با همراهي دوستانم کار آبرومندي را اجرا کنم و امسال هم طبق روال همين تصميم را داشتيم اما به دليل نامشخص بودن شرايط فعلا از اين کار صرف نظر کرده ايم. متاسفانه اولين قرباني چنين شرايطي تئاتر است. سال گذشته به دليل مسايلي که آبان و آذر پيش آمد تئاتر لطمه زيادي خورد اما امسال اين آسيب بسيار سنگين تر است و عملا تئاتر يکسال است که تعطيل شده است که همه اين اتفاقات در درازمدت تاثير نامناسبي روي تئاتر مي گذارد.

اين بازيگر تئاتر يادآور شد: گاهي فراموش مي‌کنيم که فرزندان ما به غير از آب و غذا و نيازهاي اوليه به تربيت و آموزش هم نياز دارند اين تربيت و آگاهي در سطح گسترده توسط ابزارهاي فرهنگي به مردم ارائه و باعث مي شود در دراز مدت جامعه به درک و شعور بالاتري دست پيدا کند اما زماني که با شرايط غيرعادي مواجه مي شويم اولين چيزي که حذف مي شود کالاها و خدمات فرهنگي است.


سليماني درباره ديگر فعاليت هايش بيان کرد: معتقدم در شرايط تعطيلي تئاترها از راه هاي ديگري هم مي شود تئاتر را زنده نگاه داشت تا فراموش نشود. تلاش من نيز اين بوده که در اين دوران بتوانم به سهم خودم عموم مردم را با تئاتر و هنرهاي نمايشي بيشتر آشنا کنم از اين رو هر هفته پنجشنبه ها در برنامه «سلام صبح بخير» به مدت نيم ساعت درباره هنرهاي نمايشي ايراني همچون خيمه شب بازي، تعزيه و ... براي مردم صحبت مي کنم.
وي در پايان صحبت هايش متذکر شد: معتقدم بايد مردم عادي جامعه را با تئاتر آشنا کرد چون خود اهالي تئاتر و دانشجويان که با تئاتر عجين هستند پس بايد تئاتر را براي مردم معمولي جذاب کرد تا ان شاءالله بعد از پايان اين بحران آنها نيز جزو تماشاگران جديد تئاتر بشوند. با چنين برنامه هايي مي توان درباره اثرگذاري تئاتر در زندگي روزمره مردم صحبت کرد و اين نکته را مورد توجه قرار داد که هنر نمايش در زندگي مردم جامعه از رسم و رسوم ها گرفته تا رفتارهاي اجتماعي و حتي بازي هاي نمايشي و عروسکي که مي توان با بچه ها انجام داد، تاثير دارد و مي توان اين موارد را به مردم يادآور شد و در کنار آن به مسايل کلان تر تئاتر مانند مشکلات اقتصادي و معيشتي هنرمندان در اين شرايط نيز پرداخت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره