برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دختری جنگجو در جست‌وجوی عشق قدیمی در قفس مبارزه!

منبع
بروزرسانی
دختری جنگجو در جست‌وجوی عشق قدیمی در قفس مبارزه!

شهروند آنلاين/ دختري جنگجو در جست‌وجوي عشق قديمي در قفس مبارزه! اگر فيلم‌هايي مانند «رسوايي»، «طلاق به سبک ايراني» يا «هرچي خدا بخواد» را ديده باشيد، بي‌شک «تينا آخوندتبار» را مي‌شناسيد. بازيگري که در سال ۱۳۸۸ به سينماي ايران معرفي شد- و در ابتدا به نظر مي‌رسيد يکي ديگر از آن دختران خوش‌چهره‌اي است که به عشق شهرت و پول وارد دنياي سينما شده است.

اما اين سال‌ها، 11 سال بعد از آن روزهاي آغازين، نام تينا آخوندتبار به دليل ديگري سر زبان‌ها افتاده.

اين بازيگر فعلا سابق که چندي پيش با يک بوکسور روس مبارزه کرده بود، تا چند هفته ديگر در روسيه مسابقه‌اي ديگر خواهد داشت- تا قدم‌هاي آخر را در راه حرفه‌اي‌شدن در ورزشي بردارد که موفقيت در آن، آن هم براي زني که کارش بازيگري بوده، به اين سادگي‌ها نيست.
بله؛ تينا آخوندتبار در حال بالا رفتن از پله‌هاي حرفه‌اي‌گري در دنياي بوکس است.

مأموريت غيرممکن
موفقيت در دنياي بوکس مأموريتي غيرممکن براي تينا آخوندتبار بود.
دستاوردي که شايد زماني که تينا بعد از 6 سال کار در سينما و تلويزيون ناگهان مسيرش را تغيير داد و تصاويري از خودش را در قفس مبارزه در فضاي مجازي منتشر کرد، کسي باور نمي‌کرد.

اما او آنقدر جدي بوکس را ادامه داد که امروز در رقابت‌هاي بين‌المللي شرکت مي‌کند و قرار است براي يک باشگاه اسپانيايي مبارزه کند. آن هم بعد از اينکه در ليگ حرفه‌اي ترکيه و اوکراين، از 6 بازي رسمي که تاکنون انجام داده، ۶ پيروزي به دست آورده است…

دور برگردان
تينا آخوندتبار مي‌گويد که تغيير مسيرش از سينما به سوي بوکس، آن هم در حالي که بعد از بازي در 9 فيلم و 4 سريال موفقيتي نسبي به دست آورده بود، يک تغيير مسير ناگهاني بوده است.
او مي‌گويد: «پنج سال پيش قرار شد نقش يک دختر رزمي‌کار را بازي کنم. گفتم خودم مي‌روم و مشت‌زدن را ياد مي‌گيرم که در حين يادگيري تازه با يک وجه از وجود خودم روبه‌رو شدم و همين هم باعث شد عاشق اين ورزش شوم. در حقيقت متوجه شدم که جامعه، خانواده و زندگي از من يک جنگجو ساخته‌اند- که خودم خبر نداشتم. بعد ديدم که زندگي با اين شخصيت را بيشتر از زندگي با شخصيت قبلي دوست دارم که 10 سال از عمرم را صرف رسيدن بهش کرده بودم.»

مسابقه با گذر عمر
تينا آخوندتبار وقتي بوکس حرفه‌اي را آغاز کرد، ۲۷ سال داشت- که براي آغاز يک ورزش سنگين کمي دير محسوب مي‌شود. اما حالا در 33 سالگي هنوز انگيزه زيادي براي ادامه راه دارد.
او مي‌گويد: «تا وقتي بدنم توانايي داشته باشد، مي‌خواهم از ورزش لذت ببرم. خيلي‌ها به من مي‌گفتند که در 27 سالگي بوکسور شدن محال است. ورزشکاران اين حرفه معمولا پس از 10-15 سال کار به سطح قهرماني و حرفه‌اي مي‌رسند. من اين فرصت را نداشتم، پس تلاشم را بيشتر کردم.»

بازگشت عشق ديرينه

تينا آخوندتبار که چندي پيش گفته بود در اين سال‌ها ارتباطش با سينما و بازيگري قطع بوده؛ حالا از علاقه‌اي عميق‌تر به سينما حرف مي‌زند.

اين بوکسور حرفه‌اي که گفته بود «ديگر نمي‌توانم به سينما فکر کنم. از زماني که کار نکرده‌ام بيشتر و دستمزدها بالاتر رفته است. اما من هدف ديگري دارم و مي‌خواهم چيزهايي را که در اين مسير ياد گرفته‌ام، به نسل بعد انتقال دهم. خيلي از دختران نسل من نااميد و بي‌هدف هستند، اما من ثابت کرده‌ام که مي‌توانيم به خواسته‌هايمان برسيم»؛ حالا به «شهروندآنلاين» مي‌گويد که دلش براي سينما به شدت تنگ شده است.
تينا آخوندتبار مي‌گويد: «به نظر شما مي‌شود عاشق کاري باشي و آن وقت، زماني که ازش دوري، دلت برايش تنگ نشود؟ خب، معلومه که دلم براي سينما تنگ شده و زياد هم تنگ شده است.»

بودن يا ماندن؟!
تينا آخوندتبار اما مي‌گويد که بعد از رسيدن به اهدافش به سينما باز خواهد گشت. او مي‌گويد: «دوست دارم زماني دوباره اين عشق را داشته باشم که بتوانم شکل درستش را اجرا کنم.»
تينا ادعا مي‌کند که «بودن در سينما هنوز براي من به راحتي مي‌تواند اتفاق بيفتد. ولي من در حال حاضر بيشتر به ماندگاري در سينما فکر مي‌کنم تا تنها بودن و ديده شدن.»

دوري موقت!

تينا آخوندتبار در سال‌هاي فعاليت در سينما و تلويزيون موقعيت تثبيت‌شده‌اي در اين عرصه به دست آورده بود. حضور در نقش‌هاي مهم چند فيلم و سريال او را واجد جايگاهي غبطه‌آفرين براي کساني مي‌کرد که تازه اين مسير را آغاز کرده بودند. اما سينما را به هدف راهي ديگر رها کرد.
خودش اما مي‌گويد که دوري‌اش از سينما به معناي رهاکردن اين وادي نيست.
او مي‌گويد: «من سينما را رها نکرده‌ام. اتفاقا از زماني که در سينما کار نمي‌کنم، سينما را بيشتر و عميق‌تر دنبال مي‌کنم. حتي مي‌توانم بگويم که بيشتر از قبل دوستش دارم. ولي به هر حال چون درگير کاري ديگر شده‌ام، کمي از سينما و تلويزيون دور شده‌ام.»

در خدمت سينما
تينا آخوندتبار مي‌گويد که حضورش در وادي بوکس هم به خاطر سينماست: «يعني اين‌طور نيست که سينما را رها کرده و به سوي بوکس رفته‌ام. نه، بوکس برايم هنوز اين جايگاه را ندارد. هدف نهايي‌ام هنوز سينماست، ولي الان در شرايطي هستم که اگر به هدفي که در اين مسير طرح‌ريزي کرده‌ام، نرسم، نمي‌توانم در سينما با حال خوب کار کنم.»

به گفته اين بازيگر ورزشکار: «من يک کاراکتري را در خودم شکل داده‌ام که بايد آن را به انتها برسانم.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره