logo

تحقیق «علی نصیریان» درباره نقش‌هایی که قرار است بازی کند

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
تحقیق «علی نصیریان» درباره نقش‌هایی که قرار است بازی کند

خبرآنلاين/ علي نصيريان معتقد است که شخصيت در فيلم‌ها توسط نويسنده خلق مي‌شود بنابراين نويسنده بايد براي نوشتن شخصيت‌ها آگاهي کامل داشته باشد و اين امر با تحقيق و پژوهش ميسر مي‌شود.
  به نقل از  روابط عمومي چهارمين دوره جايزه پژوهش سال سينمايي، علي نصيريان بازيگر پيشکسوت سينماي ايران گفت: ‌بازيگر بايد قبل از شروع نقشش در فيلم‌ها و سريال‌ها درباره آن تحقيق و پژوهش کند.

وي با بيان اينکه پژوهش عنصر بسيار مهمي است، افزود:  پژوهش مقوله‌اي است که در همه هنرها و مخصوصا در سينما بايد به آن توجه داشت و فيلمنامه نويس‌ها و کارگردان‌ها بايد بيشتر از سايرين به آن دقت داشته باشند.

اين بازيگر پيشکسوت سينما و تلويزيون يادآور شد: آنچه مشخص است شخصيت در فيلم توسط نويسنده خلق مي شود بنابراين نويسنده بايد براي نوشتن شخصيت‌ها آگاهي کامل داشته باشد که اين امر با پژوهش ميسر مي شود و تفاوتي نمي کند که اثر سينمايي و نمايشي درباره امروز باشد يا تاريخ گذشته. مانند مجموعه هاي سربداران، امام علي (ع) که قطعا آقايان محمدعلي نجفي و داوود ميرباقري تحقيقات مفصلي درباره تک تک شخصيت ها داشته اند.

نصريان همچنين گفت: بازيگر خودش بايد به دنبال سرنخ‌هايي که کارگردان درباره نقش به او مي دهد، باشد و درباره آنها  تحقيق و جستجو کند. من درباره همه شخصيت‌هايي که قرار است نقش آفريني کنم اعم از نقش‌هاي سينمايي و تلويزيوني- قطعا تحقيقاتي انجام مي‌دهم.

گفتني است، اختتاميه چهارمين دوره پژوهش سال سينماي ايران فروردين ماه ۱۴۰۰ برگزار مي شود.

۲۴۱۲۴۱

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar