برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جایزه افتخاری سینمای آمریکا به فیلمساز مشهور رسید

منبع
مهر
بروزرسانی
جایزه افتخاری سینمای آمریکا به فیلمساز مشهور رسید

مهر/ اسپايک لي در مراسمي مجازي با پذيرش جايزه افتخاري «سينما تک آمريکا» ياد چادويک بوزمن را گرامي داشت.
به نقل از ورايتي، اسپايک لي فيلمساز نامدار با دريافت جايزه سينماتک آمريکا تجليل شد.
در مراسمي که به صورت مجازي برگزار شد از لي براي بيش از سه دهه فعاليت سينمايي تقدير به عمل آمد. در اين مراسم کلاژي از تصاوير برخي از مهم‌ترين فيلم‌هاي اين فيلمساز شامل «کار درست را انجام بده»، «مالکوم ايکس» و «تب جنگل» در کنار تصاويري از زندگي شخصي خود وي با همسر و فرزندانش نمايش داده شد.
دنزل واشينگتن بازيگر اسکاري نيز از حاضران سي‌وچهارمين سال برگزاري اين مراسم بود.
جودي فاستر از دريافت کنندگان اين جايزه در سال‌هيا پيش، مجري تلويزيوني مراسم بود که گفت‌و گويي با اسپايک لي ترتيب داد و از وي درباره اينکه آيا فکر مي‌کند ۱۰۰ ساله شده که جايزه يک عمر دستاورد هنري را دريافت کرده سوال کرد.
در ادامه لي با واشينگتن درباره ساخت «مالکم ايکس» صحبت کرد و از تاثير بازي لارنس فيشبورن در فيلم «گيجي مدرسه» که کمک کرد تا او به کارگرداني بهتر بدل شود ياد کرد. وي گفت تا ساخت «کار درست را انجام بده» که سومين فيلمش بود به راحتي نمي‌توانست بازيگران را کارگرداني کند.

وي همچنين از حضور به عنوان معلم در مدرسه فيلم نيويورک ياد کرد که در دهه ۱۹۸۰ در کنار آنگ لي و ارنست ديکرسون فعاليت مي‌کرد.
در اين برنامه مجازي رايان کوگلر کارگردان سازنده «پلنگ سياه» نيز چند سوال از لي مطرح کرد. لي گفت از موفقيت فيلم «پلنگ سياه» و موجي که بالا آمد خيلي خوشحال شد و گفت البته اولين فرد خوشحال خود کارگردان بوده، بعد کمپاني ديزني و او سومين فرد خوشحال از اين موفقيت بود.
اين دو همچنين درباره درگذشت دوستشان چدويک بوزمن بازيگر فيلم «پلنگ سياه» کوگلر و «۵ قطره خون» اسپايک لي صحبت کردند. کوگلر گفت: در مورد چاد به طور عمومي حرف نزدم اما تنها چيزي که مي‌توانم بگويم اين است که واقعاً دوستش دارم و دلم تنگش است. او آنقدر با استعداد بود که با همين مدت کوتاهي که در کنار ما بود اين‌همه ما را تحت تاثير قرار داد.
در اين مراسم بازيگران «۵ قطره خون» شامل جاناتان ميجرز، کلارک پيترز، نورم لوييس، عيسي ويتلاک و دلوري ليندو براي اهداي جايزه لي حاضر شدند اما ياددآوري کردند نمي‌توانند چيزي به وي بدهند زيرا بايد توصيه دکتر فاوچي را رعايت کنند.
اسپايک لي با نشان دادن جايزه‌اش و بالا گرفتن آن از همه تشکر کرد و گفت با اين جايزه وارد دهه چهارم فعاليتش مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar