برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«روابط عاشقانه» در صدر جوایز لومیر فرانسه

منبع
مهر
بروزرسانی
«روابط عاشقانه» در صدر جوایز لومیر فرانسه

مهر/ فيلم درام «روابط عاشقانه» ساخته امانوئل مورت در جوايز فيلم لومير ۲۰۲۱ برنده جايزه بهترين فيلم شد و مايون به خاطر درام تاريخي «دي‌ان‌اي» توانست جايزه بهترين کارگردان را از آن خود کند.

جوايز لومير که از جمله نخستين جوايز فصل هستند، با راي حدود ۱۳۰ نماينده بين‌المللي از ۴۰ کشور اهدا مي‌شوند و معادل فرانسوي گلدن گلوب شناخته مي‌شوند.

هر دو عنواني که برنده جوايز امسال لومير شدند در فستيوال فيلم کن ۲۰۲۰ حضور داشتند و پخش شدند.

«روابط عاشقانه» يازدهمين ساخته مورت بازيگر و فيلمساز محبوبي است که در سال ۲۰۱۸ با درام «مادمازل دو ژونکوييه» به شهرت بين‌المللي رسيد. اين فيلم توسط نت‌فليکس خريداري و با عنوان «بانو جي» در سراسر جهان پخش شد.

«دي‌ان‌اي» که پنجمين ساخته مايون است، از تاريخچه خانوادگي خود اين فيلمساز استفاده مي‌کند و درباره يک زن جوان فرانسوي است که بعد از مرگ پدربزرگ الجزايري خود در گذشته او کنکاو مي‌کند.

اين فيلم در تابستان و اوايل پاييز در مجموعه‌اي از فستيوال‌ها از جمله زوريخ، گنت و سن سباستين پخش شد و در سن سباستين توانست جايزه مخاطبان را از آن خود کند.

استفاني دوموستيه توانست به خاطر فيلم درام خانوادگي «دختر با النگو» برنده جايزه بهترين فيلمنامه شود. در اين فيلم که سال ۲۰۱۹ در لوکارنو پخش شده بود، روشي زم و کيارا ماستروياني نقش زوجي را بازي مي‌کنند که دختر نوجوان‌شان متهم به قتل شده است.

فيلم «ما دو تا» نخستين ساخته فيليپو منگتي کارگردان ايتاليايي هم برنده دو جايزه لومير شد. منگتي توانست جايزه بهترين فيلم را از آن خود کند و باربارا سوکووا و مارتين شواليه به خاطر نقش‌آفريني‌شان در اين فيلم به طور مشترک برنده جايزه بهترين بازيگر زن شدند.

اين فيلم همچنين نامزد فرانسه در بخش بهترين فيلم خارجي زبان اسکار امسال است.

در بخش بهترين فيلم بين‌المللي «مردي که پوستش را فروخت» ساخته کوثر بن هنيه از تونس جايزه دريافت کرد. «يلدا» ساخته مسعود بخشي از ايران از نامزدهاي اين بخش بود.

فيلم «انحصار خشونت» دنيل دوفرازنه برنده جايزه بهترين فيلم مستند شد. اين پروژه به اکتشاف در خشونت پليس در فرانسه مي‌پردازد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar