برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

فیلمبرداری سریال نوروزی «علی مشهدی» در حرم امام رضا(ع)

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فیلمبرداری سریال نوروزی «علی مشهدی» در حرم امام رضا(ع)

تسنيم/ سريال نوروزي "هشت آباد" سکانس‌هايي از حرم امام رضا(ع) در دهه شصت را جلوي دوربين مي‌برد؛ مجموعه‌اي که معلوم نيست از شبکه دو يا شبکه پنج سيما پخش خواهد شد.
 سريال "هشت آباد" با نام قبلي "نوروز رنگي" روزهاي پاياني تصويربرداري را در مشهد مقدس مي‌گذراند. قرار است دو روز آينده گروه سکانس‌هاي مهمي را در حرم امام رضا(ع) فيلمبرداري کنند. تصاويري که جزو ناديده‌هايي است که مخاطب تاکنون مشاهده نکرده و مربوط به حرم رضوي در دهه شصت است.  
اين مجموعه تلويزيوني 20 قسمتي که براي نوروز 1400 آماده مي‌شود هنوز مشخص نيست که از کدام شبکه تلويزيوني روي آنتن خواهد رفت؟ شبکه پنج و يا حتي شبکه دو که توليد سريال "هم‌بازي" را به تازگي آغاز کرده است. 
تدوين سريال نوروزي "هشت آباد" 60 درصد پيش رفته و تا چند روز آينده به پايان فيلمبرداري خواهد رسيد. نام سريال هم قرار است تغيير کند و سرانجام با نام ديگري به آنتن برسد. 
علي مسعودي نويسنده و کارگردان با کمدي جديد خود به دنبال خاطره‌بازي با مخاطب در دوران دهه شصت و به نوعي خاطرات خودش در کوچه پس کوچه‌هاي مشهد مقدس است. 
در کنار بازيگران ديگري همچون رابعه اسکويي، جواد خواجوي، شهرام قائدي، جمشيد حسيني، محمد اسلامي، سينا رازقي، ماهان عبدي،‌حميدرضا شجره و برخي از بازيگران بومي حضور دارند.  به تازگي يوسف تيموري هم به گروه اضافه شده و نقش مهمِ "دايي محمود" را بازي مي‌کند. 

شايد يکي از نکات قابل توجه، ساخت تيتراژي است که به رسم قديمي مشهدي‌ها مي‌پردازد که به تعبير دست‌اندرکاران اين مجموعه تلويزيوني، جزو شگفتانه‌هاي "هشت آباد" به شمار مي‌رود. تيتراژي که با حضور بازيگران سريال ساخته خواهد شد. 
قصه در سال 1366 مي‌گذرد و فضاي روزهاي پاياني اسفندماه را به تصوير مي‌کشد. روابط انساني در آن به نمايش درمي‌آيند؛ در زمانيکه همسايه‌ها با هم خوب و صميمي بوده‌اند و به هم اطمينان داشته‌اند.
به تعبير دست‌اندرکاران اين مجموعه تلويزيوني، "هشت آباد" زمانه‌اي را روايت مي‌کند که مردم با وجود شرايط سخت جنگي چگونه زندگي مي‌کردند. کاري که در عينِ طنز و سرگرمي، قرار است به سنت‌ها و آداب ايراني در مشهد بپردازد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره